Hoffmann Rózsa most a tanárképzésnek ugrik neki

Alapjaiban alakítaná át a pedagógusképzés jelenlegi rendszerét az oktatási államtitkárság. Különválasztanák az általános iskolai és a középiskolai tanárképzést, a nagy közismereti tárgyak tanárait pedig osztatlan formában képeznék.

A Magyar Nemzet birtokába jutott minisztériumi szakmai tervezet szerint az úgynevezett bolognai - vagyis osztott, 3 +2 éves - tanárképzés nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, folyamatosan csökkent a jelentkezők száma a tanári szakokra. Különösen a természettudományi és a matematikatanár-képzés esetében volt feltűnő a csökkenés. 

Az osztatlan tanárképzés visszaállítása azt jelenti, hogy a diákok a felsőoktatásba kerülésük után rögtön tanárnak jelentkezhetnek majd. Jelenleg először egy hároméves alapképzést kell elvégezniük és csak ezután választhatják a pedagógiát mesterszakként.

A tervezet szerint a hallgatóknak már a képzés elején két szakot kellene választaniuk. A mostani rendszerben csak a hároméves alapképzés után választhatnak a főszak mellé második szakot. A cikk szerint így a tanárok "jó szívvel csak másfél szakosnak nevezhetők".

További újdonság, hogy a kisebb súlyú szakokat csak harmadikként lehetne felvenni. Vagyis két fő szak kellene például ahhoz, hogy valaki művészettörténet, környezettan, filozófia, etika vagy kommunikáció szakos tanárnak tanuljon pluszban.

A tervezet szerint újra különválasztják a az általános iskolai és a középiskolai tanárképzést. Az általános iskolai tanárokat főiskolákon 4+1 éves, a középiskolai tanárokat pedig 5+1 éves képzés keretében oktatná. A tervezet ezen kívül újraindítaná a pedagógusképző főiskolákat, és megemelné a pályakezdő tanárok bérét.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.