Hoffmann Rózsa elmondja, hogy mit tapasztalt
A tervezet a jövő héten a kormány elé, majd várhatóan novemberben a parlament elé kerül - közölte sajtótájékoztatóján az államtitkár.
Hoffmann Rózsa szerint természetes, hogy sok a kérdés, "bizonytalanság van sok tekintetben", de mint mondta: a tervezetről rendezett fórumokon ezeket sikerül eloszlatniuk, "megnyugszanak a pedagógusok, látják, hogy az ő érdekükben, a gyerekek érdekében, és az ország fejlődése érdekében tervezzük a változásokat".
Az államtitkár ismertetése szerint a nemzeti köznevelési törvény a mostani számokkal kifejezhető, mérhető rendszerrel szemben előtérbe állítja a nevelést, annak érdekében, hogy mindenki egységes nemzeti műveltséget kapjon, az oktatás tartalmát központilag határozzák meg, valamint egységes állami irányítást és ellenőrzést vezetnek be.
Az új törvényben kulcskérdés az esélyegyenlőség megteremtése, továbbá - a versenyképesség biztosításáért is - a tehetséggondozás - hangsúlyozta Hoffmann Rózsa, aki az új köznevelési rendszer "nagyon lényeges" változásaként említette a pedagógus-életpályamodellt, amely elmondása szerint nagyon sok újdonságot tartalmaz, és "amely azt szolgálja, hogy a pedagógusokat végre a magyar társadalom kellőképpen megbecsülje". Vannak, akik az ehhez rendelt újfajta szemléletű munkaidőbeosztást "értetlenségből vagy szándékosan félremagyarázzák", de ezeket a fórumokon sikerült tisztázni - tette hozzá az államtitkár.
Hoffmann Rózsa kitért arra is, hogy azoknak a "felröppenő" híreknek sincs semmiféle létjogosultságuk, amelyek a Kaposvári Egyetem létét megkérdőjeleznék. "Kaposvárott volt, van, és lesz egyetem mindaddig, amíg színvonalas képzést folytatnak, amíg erre van hallgatói igény" - közölte.
"Nem áll szándékunkban, és a kormány egyetlen szereplőjének sem áll szándékában vidéken működő, jól működő egyetemeket vagy főiskolákat megszüntetni" - hangsúlyozta Hoffmann Rózsa. Hozzátette: természetesen rájuk is vonatkoznak majd a felsőoktatási törvény keretszámelosztásainak és finanszírozásának változásai.
Az államtitkár a Klebelsberg Kollégium szervezésében tartott hetedik pedagógiai konferencián több mint 300 pedagógust tájékoztatott az új nemzeti köznevelési rendszerről.