Hivatalosan is lefújták a nyári sávszűkítési kísérletet
Lefújták a nyári fővárosi útszűkítési kísérletet, még mielőtt a bevezetéséről dönthettek volna - a főpolgármesteri kabinet mai ülésén elhangzottak szerint a javaslat nem valósul meg idén nyáron, mert nincs meg hozzá a kellő politikai támogatás.
A kabinetülésen részt vett a szakmai anyagot civil szervezetek javaslata alapján ingyenesen kidolgozó Közlekedés Kft. képviselője, aki emlékeztetett rá, hogy a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott közlekedési rendszerfejlesztési terv tartalmazza a Kossuth Lajos utca - Rákóczi út tengely forgalmának jelentős csillapítását.
A főváros vezetése egyetértett azzal, hogy a belvárosban jelentősen csökkenteni kell az egyéni gépkocsi-közlekedés arányát. A kabinet úgy döntött, hogy készüljön terv a buszsávok és kerékpárutak végleges kialakítására, valamint megvizsgálják a villamos visszahelyezésének lehetőségét az Erzsébet hídra és a Kossuth Lajos- Rákóczi út vonalára.
Bringakölcsönző hálózat, bécsi mintára
Június 10-éig uniós pályázatot nyújt be a főváros közösségi kerékpár-kölcsönző rendszer kiépítésére - döntött a főpolgármesteri kabinet. A párizsi és bécsi mintára kialakítható rendszer a Nagykörút és a budai rakpart által határolt területen működne, mintegy 1100-1200 kerékpárral, átlagosan 3-500 méterenként elhelyezett 70-80 dokkoló állomással.
A beruházás értéke 1,32 milliárd forint, amelyhez 420 millió forint önkormányzati önrész szükséges. A kerékpár-kölcsönző rendszer jövő nyártól üzemelne.
Margit híd: augusztustól egy évre lezárva
Július 20-án kezdődhet a Margit híd felújítása, az első egy-két hétben ez még nem jár forgalomkorlátozással. Augusztusban a híd északi felén indul lezárással járó munka, amelyet 2010 márciusától a déli hídfél rekonstrukciója követ. A forgalom újraindításának tervezett időpontja 2010 augusztus vége.
Vágányzár 19 napig a Nagykörúton
A Margit híd felújításával összehangolva a BKV a nyár folyamán végzi el a nagykörúti villamospálya vágány-karbantartási munkálatait a Blaha Lujza tér-Moszkva tér közötti szakaszon. A 4-6-os villamos pályáját 1994-ben újították fel, a megfelelő minőség fenntartásához 15 évente szükséges felújítani.
A munkavégzéshez 19 napos vágányzár szükséges, amelyre a legkevésbé forgalmas időszakban 2009 augusztus 1-19-e között kerülhet sor. A munkák hét helyszínen folynak majd párhuzamosan, ez alatt az idő alatt a Blaha Lujza tér-Moszkva tér között villamospótló autóbuszok közlekednek majd.