A kormány hirdetésekben mutat erőt az IMF-fel szemben
A Kormány információ felcímet viselő egész oldalas hirdetésekben rövid mondatokban jelenik meg a magyar kabinet álláspontja az IMF-tárgyalásokról.
A Napi Gazdaságban és a Magyar Nemzetben a "mit várunk az IMF-től?" kérdésre az a válasz: tiszteletet, bizalmat! A Népszavában, a Népszabadságban és a Metropolban az ingatlanadó elutasítását fejezi ki a hirdetés egy "NEM" felirattal. A Magyar Hírlapban és a Blikkben ugyanezen a módon a családi támogatások csökkentésének elutasítása jelenik meg.
Az Origo azt írja a Kormány.hu-n közzétett szerződésekre hivatkozva: a kampányt bruttó 200 millió forintért az IMG Inter Media Group Kft. készíthette el. A cég felelős a kampány médiatervezéséért, bonyolítja a médiavásárlásokat, végzi a kreatív tervezést és kivitelezést, valamint intézi a nyomdai kivitelezést október 8. és november 8. között.
Erről a távirati iroda úgy írt: mintegy bruttó kétszázmillió forint a keretösszege annak a médiakampánynak, amelyet a Miniszterelnökség rendelt meg az I.M.G. Inter Media Group Kft.-től annak érdekében, hogy bemutassa a társadalom széles körének az IMF/EU-megállapodás állását és a tárgyalás sarkalatos pontjainak részleteit – derül ki abból a vállalkozási szerződésből, amelyet a kormányzati portálon hoztak nyilvánosságra.
Múlt csütörtökön a szervezet idei közbeszerzési tervének módosításából derült ki, hogy a Miniszterelnökség újabb médiakampányt indít, amelynek azonban sem a témája, sem a költsége nem volt ismert akkor. A dokumentum kitért arra, hogy hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos eljárás során köt vállalkozási szerződést a Miniszterelnökség médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási, médiagyártási, reklámügynökségi, valamint telemarketing- és online kommunikációs szolgáltatási feladatok elvégzésére.
A közbeszerzési terv megváltoztatását azzal indokolták, hogy "Magyarország lakosságának tájékoztatása érdekében előre nem látható okból és rendkívüli sürgősséggel médiakampány megindítása vált szükségessé".
A nyilvánosságra hozott, hétfőn aláírt szerződés a megkötésétől 35 napig hatályos. Az I.M.G. feladata az állam és az IMF közötti megállapodás lakossági tájékoztató kampányának megvalósítása, a kampányhoz kapcsolódó médiavásárlási, kreatív tervezési és gyártási, valamint nyomdai kivitelezési feladatok elvégzése.
A szerződés melléklete háttérinformációként felidézi, hogy tavaly novemberben az állam tárgyalásokat kezdett az IMF-el egy 12-15 milliárd eurós hitelkeret-szerződésről; az érdemi tárgyalások 2012 nyarán kezdődtek el, azok lezárását követően pedig az IMF/EU-tárgyalódelegáció levélben elküldte a magyar kormánynak a megállapodás feltételeit, amelyet Orbán Viktor miniszterelnök a Fidesz szeptember 5-ei, sárvári frakcióülésén nyilvánosságra hozott.
Hozzátették: a kormány szeptember közepén elküldte válaszlevelét, amelynek teljes tartalmát "tárgyalási pozícióinak védelme érdekében" nem hozta nyilvánosságra, de a vállalásokról és az elutasított elvárásokról tájékoztatást adott.
"Az IMF-EU elvárásait megfogalmazó levél nyilvánosságra kerülése óta a kormányt folyamatos támadások érik, és nagy számban jelentek meg hamis információkat tartalmazó sajtóhírek. A Magyar Kormány kötelessége a lakosság széles körű tájékoztatása az IMF-EU tárgyalásokról és a valós tényekről" – áll a szerződés mellékletében.
A dokumentum egyebek között arra is kitér, olyan kifejezések használatára kell törekedni, amelyekkel az emberek könnyen tudnak azonosulni.