Híradók politika nélkül

Lassan teljesen kiszorul a politika a hírekből, a Demokratikus Koalíció pedig egyhetes csodának bizonyult – derül ki a Republikon Intézet legújabb médiaelemzéséből, mely az október 10 és november 4 közötti négy hét hétköznap esti híradókat vizsgálta.

Hiába zajlik számos alapvető fontosságú törvény vitája a parlamentben, hiába beszél mindenki a magyar gazdaság helyzetéről, az októberi híradókban egyre kevesebb politikai tartalommal találkozhatnak a nézők - írja legfrissebb elemzésében a Republikon Intézet. Míg korábban csak a kereskedelmi televíziókra volt jellemző „a kevés politika – sok bulvár” párosítás, októberben már a közszolgálati híradó is ebbe az irányba mozdult el: híradójában a hírfolyam alig több mint negyedét adják a politikai hírek.

Októberben minden korábbinál többen, 3,1-3,5 millió nézőhöz jutottak el az esti hírek. A nézők viszont politikával alig találkoztak: a hírek fele bulvárhír, negyede bűnügyi beszámoló. Politikával csak a hírfolyam 12 százaléka foglalkozott.

Ha azonban nem a gazdaság kritikus helyzetéről, vagy épp civil tüntetésekről kell beszámolni, a köztévé máris aktívabbnak bizonyult: az MSZP belső harcairól már korábban is hosszan és részletesen tudósított, ám Gyurcsány Ferencék kiválását, a Demokratikus Koalíció első hetét nagyobb figyelem övezte, mint a költségvetés vitáját. A Demokratikus Koalícióról négy egymást követő nap – kétszer főcímben is – foglalkoztak: a kiválásról, a sikertelen frakcióalapításról, az ezzel járó pénzvesztéssel valamint Gyurcsány Ferenc első felszólalása is külön hírt ért. Az M1 ráadásul napokon keresztül foglalkozott Dániel Péter ügyével, őt pedig minden esetben összekötötte a Demokratikus Koalícióval – a Wittner Máriát sértegető ügyvéd ügye csak az után ért véget, hogy a DK hajlandó volt nyilatkozni az ügyről.

A Demokratikus Koalíció kiemelt téma volt a Tényekben is: a TV2 hírműsora két összeállítással is jelentkezett – ami összesen a teljes heti politika tartalom közel harmadát jelentette. A DK ugyanakkor alig egyhetes csodának bizonyult: a következő héten már lényegében senki nem foglalkozott velük, szereplési arányuk kettő százalékra csökkent.

A teljes elemzés itt érhető el (pdf-ben).

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.