Hárommilliárd forint területi közigazgatásra
A tárca tájékoztatása szerint a kormányhivatalok szervezetfejlesztésére 2,1 milliárd forint, az ügyfélszolgálati munka fejlesztésére 500 millió forint, a járási hivatalok feladatellátásának támogatására pedig 300 millió forint értékű projekt megvalósítását koordinálják a Nemzeti Államigazgatási Központtal és a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatallal. A fejlesztéseket uniós források teszik lehetővé.
Mint írják, a kormány az elmúlt húsz év legátfogóbb közigazgatási reformját hajtja végre. Az újjászervezés egyik legjelentősebb területe a területi közigazgatás átszervezése, amelynek eddigi legjelentősebb állomása volt a megyei és fővárosi kormányhivatalok megalakulása és a kormányablakok megnyitása 2011 januárjában – emlékeztetnek, hozzátéve: jelenleg országszerte összesen 29 helyen működik kormányablak, ahol eddig már közel félmillió ember ügyintézését segítették. Megjegyzik továbbá, hogy a kormányablakok helyszíneinek száma a tervek szerint háromszázra bővül 2014-re, így az "egész országban közelebb kerül az ügyintézés az állampolgárokhoz". A tárca szerint az ott elintézhető ügyek száma is megsokszorozódik, több mint kétezer ügyet lehet majd intézni egy helyen a tervezett egyablakos ügyintézésnek köszönhetően.
A KIM tájékoztatása alapján a kormányhivatalok szervezetfejlesztése során átvilágítják és fejlesztik a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezetét. Felmérik az ellátandó állami feladatokat, a szervezeti működést, a személyi állományt. Várakozásuk szerint ezzel növelni tudják az állampolgárok elégedettségét és a közigazgatás-hatékonyságát 2013 decemberére. A minisztérium hangsúlyozza, külön figyelmet fordítanak az ügyfélszolgálati munkatársak kiválasztására és képzésére, továbbá hatékonyabb ügyfélkiszolgálási rendszert alakítanak ki.
Felidézik azt is, hogy a kormány tavaly szeptemberben döntött a járások kialakításáról, az Országgyűlés idén júniusban pedig elfogadta az erről szóló törvényt. Mindezek alapján 2013 januárjától országszerte 175 járási, a fővárosban pedig 23 kerületi hivatal kezdi meg működését.
Mindezek az államigazgatási ügyeket veszik át, tehát az állampolgárok itt intézhetik majd gyermekvédelmi, gyámügyi és egyes szociális ügyeiket, valamint ide tartoznak majd az okmányirodák, a munkaügyi és népegészségügyi kirendeltségek.