'Három nap maradt az értelmes párbeszédre'
Lényegében még három nap van a kampánycsendig, ennyi idő van még az értelmes vitára, hogy a választók valóban megismerhessék, miről is döntenek majd vasárnap - mondta Lendvai Ildikó, az MSZP elnöke. Bár a kampány folyhat ugyanúgy mint eddig, de ennek, így, kevés az értelme - fogalmazott Lendvai Ildikó, aki többször is megismételte: három nap, hetvenkét óra, és legalább hetvenkét lehetőség van az értelmes vitára. Az MSZP, ahogy eddig is, folyamatosan mondja, ismerteti a programját, ám hiába szólítja fel folyamatosan a Fideszt, hogy ismertesse téziseit, az lényegében nem teszi, miközben elég látványos és érdekes eszközökkel folyik a Fidesz és a Jobbik huzakodása a radikálisok szavazataiért - mondta.
A szocialista pártelnök szerint a kampánycsendig hátralévő három napban még folyhat másképp is a kampány, még hetvenkét óra lehet az értelmes vitára, a programok előadására, hogy a választók valóban megismerhessék azt, miről is döntenek majd április 11-én, mely pártra, képviselőre adják voksukat. A választókörzetek többségében ugyanaz a magatartás, mint országos szinten, Orbán Vikor "vitabojkottja" a jellemező, nincs vita, nem tudható meg, hogy a fideszes képviselőjelöltek mit képviselnek, a párt korábbi ígéreteit, avagy azok visszavételét - tette hozzá.
A három nap, hetvenkét óra lehetőség arra, hogy a "zsákbamacska politika helyett a zsákokból előugorjék a macska" - mondta Lendvai Ildikó, megjegyezve: a három nap alatt legalább három országosan számon tartott kérdésre kellene választ adnia a magukat komolyan vevő, és a parlamentbe bejutni szándékozó pártoknak. Minden pártnak el kellene mondania ebben a három napban: mi az adó- és bérpolitikája, mi az elképzelése a családtámogatási rendszerről, és milyen a nyugdíjpolitikája - mondta az MSZP elnöke, aki hangsúlyozta: a szocialisták programjából mindezek kiderülnek. Ugyanakkor a többi párt programja, elsősorban a Fideszé nem ismerteti ezeket, illetve csak körvonalakban - tette hozzá, megjegyezve: a kampánycsendig hátralévő három napban ezeket még meg lehetne ismerni, ehhez azonban az kell, hogy a kampány valóban arról szóljon, amiről szólnia kellene, vagyis a programokról.