Ha szmogriadó, akkor forgalomkorlátozás
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes jelezte, hogy a szakminiszterek októberben elfogadott rendeletében a levegő szálló porra vonatkozó határértékeit olyan alacsonyan állapították meg, hogy emiatt a jövőben sokszor lehet majd számítani a szmogriadó elrendelésére.
Jövő évtől október 20-tól március 8-ig kitiltják a Hungária körúttól a belső városrész felé eső területekről a levegőt erősen szennyező járműveket. A szmogriadó elrendelése után a páratlan napokon csak a páratlan, a páros napokon pedig a páros és a 0 számjelű gépkocsik közlekedhetnek a városban.
A szmogriadó-rendeletet a Fidesz-KDNP is megszavazta, azt azonban nem, hogy a fővárosi önkormányzat kezdeményezze a szigorú határértékeket megállapító miniszteri rendelet módosítását. Az MDF az MSZP-vel és az SZDSZ-szel együtt szavazott.
Ugyancsak helyszíni napirendre vétellel, de érdemi vita nélkül döntött a közgyűlés a kelenföldi intermodális csomópont megvalósítását segítő javaslatról. Az összességében 20 milliárd forintos projekthez, amely a 4-es metró megállójához kapcsolódik, 12 milliárd forintot EU-forrásból remélnek.
Döntött a közgyűlés arról is, hogy több mint 150 millió forintot biztosít az Erzsébet híd díszkivilágítására, amely japán kezdeményezésre és a szigetország csaknem 100 millió forintos támogatásával jövőre valósulhat meg, a japán-magyar barátság jelképeként.
Csaknem egyhangúlag támogatta a közgyűlés azt a szerződést, amelynek alapján Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes szerint 16 hónap múlva megvalósulhat a Rác fürdőt a Gellért-heggyel összekötő sikló építése. Endrédy István arra hívta fel a figyelmet: az előző, 2004-es szerződéssel ellentétben - amely egy éve lejárt -, az új megállapodás már azt tartalmazza, hogy nem lesz mélygarázs a Rác fürdőnél, hanem a felszínen parkolnak majd a turistabuszok. Somlyódy Csaba (MSZP) a karsztvizek védelmével indokolta a mélygarázs építésének elmaradását.