Ha Ön békés biciklista, Tarlós István megnyugtatja
A kerékpárutak mellett a főváros közlekedési koncepcióját tartalmazó Balázs Mór terv más – közösségi közlekedést érintő – részeit is áttekintik a Városházán – mondta el a Népszabadságnak Tarlós István. A főpolgármester tagadta, hogy leállíttatná a kerékpáros fejlesztéseket.
Bizonyságul elmondta, hogy az előző ciklusban 38 kerékpáros projektet valósítottak meg, a jelenlegibe pedig húsz új fejlesztést terveztek be. A vezetői értekezleten elrendelt felülvizsgálat célja a biztonság növelése és a párhuzamosságok megszüntetése. A főpolgármester a békés biciklistákat szeretné megnyugtatni: nem lesz visszalépés. Az agresszív támadásokat viszont visszautasítja.
Az I bike Budapest által megszerzett főpolgármesteri utasítás alapján tegnap több internetes portál is beszámolt arról, hogy a főváros felülvizsgáltatná a kerékpározás fővárosi feltételrendszerét. Így nem lenne prioritás többé a legrövidebb elv, a forgalommal párhuzamosan közlekedő biciklisek számára nem kell külön kerékpársávot felfesteni, felül kell vizsgálni a buszsávokban kerékpározást és az egyirányú forgalmi utakon – kb. 120 utcában – a forgalommal szemben biciklizést. A bicikliút mellett párhuzamosan futó buszsávban megtiltanák kerékpározást.
A kerékpáros civilszervezet azonnali válaszként demonstrációt hirdetett április 23-ra, amelyre mindenkit elvárnak, akiknek fontos a „modern város”. A szervezők Facebookon közzétett felhívása szerint Tarlós István „visszavinné Budapestet a '70-es évekbe”, értelmetlen kerülőkre kényszeríti a bringázókat, felszámol mindent, ami élhetővé teszi Budapestet.
Óriási visszalépés és biztos kudarc volna, ha a kerékpáros közlekedés visszafejlesztésébe, az elmúlt évek eredményeinek lebontásába kezdene a főváros vezetése – summázott Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója.