Fordulat a Rezesova-perben

A másodfokú bíróság egy újabb közlekedési szakértő kizárásával folytatta a négy ember haláláért felelős Eva Rezesova büntetőperét. A kassai milliomosnő 2012. augusztus 21-én hajnalban BMW-jével ütközött az M3-as autópályán egy szüretre induló család Fiat Puntójával, a kocsi kigyulladt, a két házaspár meghalt. Az elsőfokú bíróság Eva Rezesovát több ember halálát okozó ittas vezetés miatt hat év fogházra ítélte. A nő 165 kilométeres sebességgel haladt, amikor hátulról nekiment a kisautónak. A BMW felborult, 190 métert csúszott, de a nő megúszta kisebb sérülésekkel.

Az elsőfokú ítéletet követően a szlovák bulvármédia által jól ismert Rezesova védője azt is elérte, hogy a nőt házi őrizetbe helyezzék. A családja által vásárolt Duna-parti luxuslakásban várhatta volna a jogerős ítéletet, de zajos partit rendezett, amire Rogán Antal és a Fidesz felháborodott, és valószínű, hogy ennek hatására újra őrizetbe vették. A tavaszi másodfokú tárgyalás megkezdése után Novák Péter ügyvéd újra indítványozta a házi őrizetbe helyezést, ezúttal nem járt sikerrel. A bíróság a közlekedési szakértők közötti ellentmondások feloldására a nyáron újabb független szakértőt bízott meg azzal, hogy modellezze a balesetet, a feladatot a szakértői jegyzékből véletlenszerűen kiválasztott Császár Gergely mostanra végezte el.

A tárgyalás hétfői folytatásán ez volt terítéken, de a bírónő, Stubeczky Sarolta mindjárt a tárgyalás elején gondoskodott egy váratlan meglepetésről. Elmondta, hogy a Császár-féle vélemény elkészülte után egy korábbi szakértő, Kovács Miklós terjedelmes beadvánnyal fordult a bírósághoz, amelyben megkérdőjelezte az új jelentés tényeit. Olyan arrogáns indulatokkal támadta az új véleményt, hogy az szemet szúrt a bíróságnak, és úgy ítélték meg, hogy túllépett hatáskörén. Ezért a tárgyalás legelejétől részt vevő Kovácsot kizárták a perből, azonnal el is kellett hagynia a termet. Nem elsőként. Korábban a védelem által felkért Melegh Gábor műszaki szakértőt zárták ki a tárgyalási folyamatból. A bírónő megfogalmazása szerint Melegh nem tartotta meg a pártatlanság látszatát, a most kizárt szakértő viszont bizonyította, hogy nem elfogulatlan. Ezzel a védelem pozíciói látványosan romlottak.

A tárgyalási napon egyébként változatlanul a közlekedési szakértők álltak a középpontban (hárman maradtak az ötből). A vita tárgyát az képezte, hogy kihajtott-e a Punto a BMW-vel száguldó nő elé, milyen szögben történt az ütközés, elkerülhető lett volna-e a baleset a 130 kilométeres normális sebességhatár betartása esetén. Tény, hogy Rezesova a balesetet megelőzően 170 kilométert meghaladó átlagsebességgel haladt, 165-tel ütközött, és a 100 km/órával eléje kitérő Punto az ütközés után 140-nel csapódott egy kamionnak illetve a szalagkorlátnak. A tüzet szikra okozhatta, minden bizonnyal ettől gyulladt meg a kiömlött üzemanyag. A kisautó négy utasa meghalt.

Eva Rezesova 37 éves, két gyermek édesanyja. Apja Alexander Rezes, a 1990-es években Vladimír Meciar kormányának közlekedési minisztere, a kassai vasmű privatizációjának kulcsszereplője, az ország második leggazdagabb embere volt. A szlovák sajtó élénk érdeklődéssel követi a két éve tartó budapesti tárgyalássorozatot, a tévé és a nyomtatott sajtó is nagy erőkkel tudósít a Rezesovával kapcsolatos fejleményekről. Minden alkalommal megjelennek családtagjai is, de nyilatkozatot nem tesznek.

Rezesova egyébként sem a vizsgálati, sem a bírósági szakaszban nem tett vallomást, eddig egyszer fordult elő, hogy szót kért, és kifogástalan magyarsággal bocsánatot kért az áldozatok hozzátartozóitól. Ők is minden alkalommal megjelennek a Budapest Környéki Törvényszék épületében, jogi képviselőjük ott ül az ügyész mellett. A hozzátartozók nem beszélnek kárigényről, azt hangsúlyozzák, hogy szeretnék, ha a szüleik haláláért felelős nő megkapná méltó büntetését.

A bíróság a héten minden nap tárgyal, de hogy mikor születik meg a jogerős döntés, azt csak találgatni lehet.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.