Fónagy: túl sok az utazási kedvezmény

A közösségi közlekedésben nem lehet fenntartani a jelenlegi kedvezményrendszert, ami évi 100-110 milliárd forintos kiadást jelent a központi költségvetésnek – jelentette ki Fónagy János, aki szerint az általa előkészítendő átszervezések után a 24 Volán-társaságból 5-7 maradhatna meg, de újraegyesítenék a MÁV korábban szétforgácsolt szervezetét is.

A koordinációs feladatokra, azaz a vasút és a Volán-cégek, a menetrend, valamint a tarifák egységesítésére koncentrálok – jelentette ki Fónagy János, a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos az m1 Az Este című műsorában. Mint mondta: arról már korábban döntöttek, hogy a MÁV szétforgácsolt szervezetét újra egységesítik, a 24 Volán-vállalat számát csökkentik, a pályavasutakat függetlenné teszik, egységes menetrendet és tarifa-, valamint kedvezményrendszert vezetnek be lehetőség szerint javuló szolgáltatás mellett.

A MÁV-ról szólva kiemelte: 2003–2004-ben száz leányvállalatra bontották a vasúttársaságot, azonban mára bebizonyosodott, hogy ez nem jó, szervezetlen, áttekinthetetlen rendszert eredményezett. A száz leányból körülbelül negyven a mai napig működik, egy részük fantom – mondta Fónagy, aki szerint a cél az egységes magyar vasút rendszerének helyreállítása, önálló pályavasút és önálló személyszállítási vasút létrehozása. Az egymásnak számlázgatós rendszer olyan többletköltségekkel jár, melyeket más, értelmesebb célokra lehet fordítani – hangsúlyozta a kormánybiztos.

Beszélt arról is, hogy a Volán-cégek egységesítését követően 5-7 társaság maradna, vagyis a korábbi megyei szervezésű Volán-cégeket térségi szervezésűekké alakítanák. Fontosnak nevezte, hogy a vasút és a közúti személyszállítás ne egymással vetélkedjen, hanem egymással együttműködjenek.

Megemlítette: nem lehet fenntartani egy olyan kedvezményrendszert, mely évi 100-110 milliárd forintot visz el a központi költségvetésből. Mint mondta. vannak olyan csoportok, melyek továbbra is számíthatnak a kedvezményre, ilyenek a 65 év felettiek, a 6 év alattiak, a tanulók, a fogyatékkal élők, a nagycsaládosok.

Szólt arról is, hogy a vonatkozó kormányhatározat 150 milliárd forintos bevétel irányoz elő az e-útdíj bevezetése kapcsán a költségeken felül. Ez kizárólag a 3,5 tonnán felüli teherautókra, vagyis a tranzitkamionosokra vonatkozna, ők az elsődleges célcsoport – olvasható a Hirado.hu weboldalon.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.