Fölújítják a kisvárdai vasútállomást
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: a társaság jelentős összegeket költ saját és európai uniós forrásból arra, hogy megújítsa vasúti pályáit és gördülőállományát, új InterCity kocsikat gyárthasson, valamint állomásfejlesztési programot indítson. Már több állomás elkészült, és a korszerűsítések Kisvárda mellett máshol, például a Balaton térségében, Kisújszálláson és Püspökladányban is folytatódnak.
A 100-as számú Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony villamosított vasúti fővonalon fekvő kisvárdai vasútállomásnak korábban elsősorban árufuvarozási szempontból volt jelentősége, így elmaradtak a személyszállítás szempontjából fontos fejlesztések, vagyis az emelt peronok és a biztonságos átjárók kiépítése - ismertette az elnök-vezérigazgató. Elmondta, a mára évente 320 ezer utast fogadó állomást három ütemben újítják fel. Az első, októberben induló részberuházás során 38 férőhelyes P+R parkolót építenek meg a hozzá kapcsolódó úttal.
A 2017-ben kezdődő második ütemben a vasútbiztonsági fejlesztések kezdődnek, akadálymentesített gyalogos-kerékpáros aluljárót, rámpákat és lifteket építenek a vágányokhoz, emelik a peronokat, felújítják a nem peronos vágányokat és a vágányhálózatot.
A harmadik fázisban az 1870-es években épített állomásépületet renoválják, parkot alakítanak ki, modernizálják az utastájékoztató rendszert, új biztosítóberendezést telepítenek. Az utolsó ütem kivitelezése a tervezési és engedélyezési eljárások után 2017 végén indulhat.
A kisvárdai önkormányzattal és közútkezelővel egyeztetett koncepcióban szerepel még egy 80 férőhelyes fedett - kerékpárok tárolására alkalmas - B+R parkoló létesítése is.