Végállomás előtt a két metrófúró pajzs
A DBR Metró Projekt igazgatóság közlése szerint a Rákóczi tér és a Népszínház utca közötti, 450 métert probléma nélkül tette meg az északi pajzs is, karbantartására várhatóan három-négy hetet szán az alagútfúrást végző Bamco konzorcium. Ha tartani tudják a jelenlegi ütemet, akkor a déli fúrópajzs június második felében megérkezhet az ideiglenes végállomásra.
A déli pajzs április 12-én "tört be" a Népszínház utcába, miután öt hét alatt megépítette a Rákóczi tér és a Népszínház utca közötti szakaszt. A DBR szerint a pajzsos alagútépítés a vártnál gyorsabb ütemben halad annak ellenére, hogy a talajviszonyok jóval változatosabbak. A hátralévő 450 méteren a szakemberek már nem számolnak jelentős nehézségekkel, csak a pályaudvar előtti szakaszon kell óvatosabban haladni, mert az agyagos talajból kavicsosba érkeznek a pajzsok.
Klados Gusztáv projektvezető 2009 októberében, a Kálvin téri pajzsbetöréskor közölte, hogy mintegy 10 hónapot csúszik a metró kivitelezése, mert a Bamco az állomások készültségi foka miatt nem tudja kellően megközelíteni a pajzsokat. Így három hét helyett hat hetet terveztek karbantartásra. Ennek az ütemtervnek megfelelően a pajzsokat legkorábban nyár végére, ősz elejére várták a Baross térre.
A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, ekkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak már 2009 májusában meg kellett volna érkezniük a Baross térre.