Finisben a BKV-busztender
Szilágyi Károly, a cég szóvivője lapunknak azt mondta: a tender első körében az Alfa Busz és a belga Van Hool jelentkezett, amelyeknek főként buszértékesítési tapasztalatait firtatták, erre vonatkozó „cégmegfelelőségi" dokumentumokat kérve. Miután mindkét jelentkező megfelelt, az eljárás második fordulójában már konkrét műszaki paramétereket és árat kellett megadniuk.
Jelenleg ezek értékelése, finomítása zajlik - tette hozzá a szóvivő, hozzátéve, hogy az eredeti pályázatban nem szabták meg, hogy a járművekbe legyen beszerelve légkondi, a most zajló egyeztetések során viszont a BKV ezt is feltételként szabta az ajánlettevőknek.
Szilágyi Károly szerint a buszbeszerzési tender - amelyen a nyertes legfeljebb tízéves járművekkel pályázhat - még e hónapban lezárulhat, májusban nemcsak eredményt hirdethetnek, hanem akár a győztes által szállított buszok is megérkezhetnek Budapestre.
A BKV tavaly februárban már kiírt hasonló tendert, akkor legfeljebb hároméves buszokról szólt a pályázat, amelyre mindössze egy ajánlat érkezett, a korábbi, nagy vihart kavart és Antall Attila korábbi vezérigazgató távozásához is vezető használtbusz-tenderről ismerős Alfa Busztól. A cég darabonként nyolcvanmillió forintért kínált – igaz, vadonatúj – buszokat, ezt viszont a BKV drágállotta, az Alfa végül visszavonta pályázatát, így nem is hirdettek eredményt.
Február közepén kapott információt a közlekedési vállalat arról, hogy a belga Van Hool cég 32, nyolcéves, átlagosan háromszázezer kilométert futott buszt kínál eladásra – járművenként húszmillió forintért. A közlekedési vállalatnál rendkívül előnyösnek tartották a konstrukciót, hiszen a Van Hool a buszok szállításán kívül a sofőrök és karbantartók képzését, valamint az alkatrészutánpótlást is vállalná. Lapunk akkor azt írta, hogy a BKV zártkörű, meghívásos közbeszerzést szeretne mielőbb kiírni, a Van Hool ugyanis csak egy hónapig tartja az ajánlatát.