Fidesz közeli cég mondja meg, melyik rádiót hallgatjuk
Az év végén alakult Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) december 19-én döntött arról, hogy ki folytassa 2013-tól a rádiós hallgatottsági kutatást. A pályázati felhívást négy nemzetközi kutatócégnek küldte el a szakmai szervezet. Ezek közül a szervezet december 21-i közleménye szerint a nyertes a TNS Hoffmann és a Mediameter konzorciuma lett. A döntést a RAME közgyűlése tartózkodás nélkül, nyílt szavazással hozott egyhangú határozatával hozta meg - írta a Kreatív.hu.
A döntést meghozó szervezet alapítói a Class FM, a Neo FM, a Médiaszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alap, a Juventus, a Music FM, az Inforádió, a Gazdasági Rádió, a Lánchíd Rádió, a Katolikus Rádió, a Jazzy és a Klasszik, de képviselteti magát a Helyi Rádiók Országos Egyesülete is. A szervezet elnöke pedig a jelenleg egyedüli országos kereskedelmi rádió, és a Magyar Rádió mellett a legnagyobb piaci szereplő, a Class FM vezérigazgatója, Turi Árpád.
A tenderen induló három nemzetközi cég eddig is érdekelt volt a rádiós kutatási piacon – a GfK és az Ipsos, az eddig folyó kutatás készítői a tenderen immár önállóan indultak el. Őket ütötte ki a TNS Hoffmann és a Mediameter konzorciuma.
A TNS Hoffmann a Millward Brown bevonásával január óta van jelen a rádiós kutatási piacon, akkor indították el a budapesti régióra vonatkozó kutatásukat. A TNS médiakutatási vezetője az a Perjés Tamás, aki korábban az Ipsosnál dolgozott a médiakutatási területen, és akinek a cég vezetése 2010 nyarán felmondta munkaviszonyát egy másik, szintén a médiakutatási területen dolgozó kollégájával együtt.
A konzorcium másik tagja, a Mediameter a médiakutatási piacon egy eddig ismeretlen szereplő, amelyet az Opten adatbázisa szerint 2012. februárjában alapítottak, alaptevékenységei közé pedig a piac- és közvélemény-kutatás tartozik. A Mediameter ügyvezetője nem más, mint Mráz Ágoston Sámuel, aki a cég tulajdonosának, a Nézőpont Intézetnek az ügyvezetője - mutat rá a Kreatív.hu
A lap emlékeztet: a Nézőpont Intézet a kormányzó Fidesz egyik legfontosabb háttérintézménye, amelynek alapítói Orbán Viktor jelenlegi miniszterelnök és pártelnök legközelebbi bizalmasai. A közvélemény- és piackutatással foglalkozó cég alapítója az a Győri Tibor, akit korábban államtitkárnak neveztek ki a Miniszterelnökségen. A Nézőpont és cége, a Kutatópont összesen egymilliárd forintot meghaladó összegű megbízásokat nyertek el a kormányváltás óta közbeszerzési eljárásokon.