Fidesz-cseppek, adóhivatali prémiumeső, szánalmas sajtó

Csepegtetné programját, és kormányzóképességét sulykolná a Fidesz. Minden APEH-dolgozó kapott tavaly jutalmat, legalább 400 ezer forintot. A népszavaztató nyelvész szerint a jobboldal sikeréért a sajtó is okolható. Szombati lapszemle.

Csepegtetné programját a Fidesz

Politikai menetrendet dolgoz ki a következő hónapokra a Fidesz vezérkara; a párt választási stratégiájáról hétfőn és kedden Veszprémben tanácskoznak. A Népszava szombati száma arról ír: az elnökségi ülésen szó lesz arról is, hogyan kell "csepegtetni" a már elkészült program elemeit. Orbán Viktor ugyanis azt akarja sulykolni, készen áll a kormányzásra, de úgy gondolja, ha idő előtt nyilvánosságra hozza a pártprogramot, a szocialisták ellene is fordíthatják - olvasható a cikkben. A Népszava úgy tudja, az elnökségi ülésen személyi kérdésekben is döntenek: a Fidesz kommunikációs vezetője Cser-Palkovics András lehet.

APEH: Mindenki kapott jutalmat

Tavaly összesen 16,7 milliárd forint prémiumot oszthatott szét az Adó-, és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal a 15.600 munkatársa között - olvasható a szombati Magyar Nemzetben. A napilap szerint az adóhatóságnál a jutalom legkisebb összege általában négyszázezer, a legmagasabb négymillió forint volt. Az APEH valamennyi munkatársa kapott prémiumot.

Kiss Ferenc, az adóhatóság gazdasági vezetője a lapnak elmondta: a kiosztható prémium összegét az adott évre szóló költségvetési törvény határozza meg, s a jutalom akkor jár az APEH munkatársainak, ha a hivatal beszedte azt az összeget, amelyet a jogszabály előírt. Tavaly az adóhivatal 41 milliárd forinttal többet szedett a tervezettnél, így 16,896 milliárd forintot oszthatott szét az alkalmazottai között - áll a cikkben.

Szánalmas sajtó, sikeres jobboldali kommunikáció

A jobboldali kommunikáció sikere részben a sajtó "szánalmas" állapotának köszönhető - jelentette ki Kálmán László nyelvész, a Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézetének tudományos munkatársa egy, a témában rendezett budapesti konferencián. Az elhangzottakról szóló MTI-tudósítást a Zoom.hu idézi. A legtöbb sajtóterméken keresztül lehet verni kliséket, nyelvi megfogalmazási módokat - mondta Kálmán László, aki szerint "az elmúlt húsz évnek a történései Magyarországon (...) nem kis részben a sajtó potenciáljának, stupiditásának, szervilitásának (...) köszönhető".

Kálmán László neve onnan is ismerős lehet, hogy 2007-ben a Fidesz - a professzor szerint manipulatív - népszavazási kérdéseivel ellentétesen megfogalmazott, alternatív kérdéseket juttatott el interneten az Országos Választási Bizottságnak, a politikai az obstrukció addig nem alkalmazott változatát honosítva meg a magyar politikában.

A Magyar Demokratikus Charta Közbeszéd és közlátvány a mai Magyarországon címmel rendezett tanácskozásán a nyelvész - többi között - példaként említette, hogy a sajtóban rendszerint úgy jelent meg egy kormányzati képviselő "nemet mondása", hogy ő "tagad" valamit; ezzel szemben ha egy jobboldali politikus tett így, akkor a "cáfol" igét használták a lapok.

Szilágyi Anna kommunikációs elemző előadásában a Fidesz kommunikációs sikeréről szólva elmondta, a jelenlegi legnagyobb ellenzéki párt volt az első a rendszerváltás utáni Magyarországon, amely kifejezetten a tömegkultúra közegében mozogva kezdett el viselkedni. Ungvári Tamás író, kritikus pedig előadásában úgy fogalmazott: "a mai konzervatív ellenzék a kormányoldal gyalázásával önmagát magasztosítja fel, hajszálpontosan azzal a módszerrel, ahogyan karizmatikus vezető önmagát emeli fel mérceként, és szünteti meg a mások szemében kialakult képet"

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.