Félmilliárdos baki a BKV-nál
A Fővárosi Közgyűlés most csütörtökön tárgyalhatja a 2009-es, úgynevezett átmeneti finanszírozásról szóló rendelet módosítását. Erre azért van szükség, hogy a BKV időben meg tudja kezdeni a 3-as metró motorvonatok elöregedett forgóvázainak cseréjét. A legrosszabb állapotban lévő, anyagában elfáradt forgóvázakat a műszaki felmérések alapján idén kell kicserélni.
Egy korábban meghirdetett közbeszerzési eljárás során azonban az eredetileg becsült 200 millió forint helyett 714 millió forintos ajánlatott kapott a közlekedési vállalat az egyetlen jelentkezőtől. A főpolgármesteri kabinet ezért azt javasolja a közgyűlésnek, hogy a BKV tervezett 2009-es támogatási keretéből 514 millió forintot már most biztosítson az 50 forgóváz beszerzésére.
Lapunk úgy tudja, a BKV 2001-es árakat vett alapul az eljárás során, a forgóvázakat ugyanis akkor javították meg utoljára, ezért olyan nagy az eltérés a tenderen egyedüliként ajánlatot tevő által kínált összeg és a közlekedési vállalat által kalkulált között. A BKV-nak e célra adandó támogatásról ezért napolta el a döntést legutóbb a Fővárosi Közgyűlés.
A 2-es és 3-as metró vonalán jelenleg két fajta orosz gyártmányú jármű közlekedik. Az EV-típusú járművek átlagéletkora 30-40 év között van, a 81-es típusú járműveket pedig 1990-ben az orosz államadósság terhére szerezték be.
A tervek szerint a 2-es metró szerelvényeinek hamarosan kezdődő cseréje után az összes EV-típusú járművet végleg kivonnák a forgalomból, a jelenleg 19 éves 81-es típusú szervényeket pedig felújítanák, és ezek közlekednének a 3-as vonalon.