Fábry nem tud kikapaszkodni a gödörből

Fej fej mellé került nézettségben a köztévé két egymást váltó show-műsora, a Fábry és a DTK. Fábry Sándor show-műsorát csütörtökön a teljes lakosság körében 346 ezren nézték, D. Tóth Kriszta múlt heti műsorát pedig 353 ezren.

A két show-műsor hetente váltja egymást az m1 csütörtöki műsorstruktúrájában. 

A DTK tavaly októberben, az új műsorstruktúra részeként indult. A DTK a köztévé egyik legsikeresebb produkciója, kezdeti háromszázezres nézettsége decemberre megközelítette a félmilliót a teljes lakosság körében. Eddigi csúcsa január 19-én volt, amikor 532 ezren nézték. A DTK a médiaszolgáltatási alap belső gyártásában készül, nem úgy, mint a többi nagy produkció, a Magyarország szeretlek!, a Maradj talpon!, a Marslakók vagy a Fábry, amelyeket külső cégek szállítanak be a közmédiának.

A Fábry nézettsége a főnixmadárként szárnyaló februári indulás óta jelentősen esett. Míg a Fábry február 2-i első adása a teljes népesség körében 741 ezer nézőt vonzott, a második, február közepén már csak 550 ezret, a harmadikat pedig 510 ezren nézték, a március végi adás nézettsége pedig 400 ezer alá zuhant. Az elmúlt hetekben hol a DTK, hol a Fábry hozta a nagyobb nézettséget. 

A Fábry című produkcióra adásonként 15-18 millió forintért két évre szerződött a köztévével Fábry Sándor, ez évenként 20 adással számolva 300-360 millió forintot jelent. A műsor külső gyártásban készül, tehát a közmédia nem ad a műsorhoz sem technikai, sem emberi erőforrásokat. A lapunk által megkérdezett televíziós gyártási szakemberek számításai szerint a Fábry-show-k adásonként hozzávetőleg nyolcmillió forintból készülnek, noha az MTVA kétszer annyit fizet érte. A DTK gyártási költsége becslések szerint hatmillió forint körül van adásonként.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.