Ezt a biciklit most visszatolják
Hiába nyilatkozik arról Tarlós István, hogy szó sincs a budapesti kerékpáros közlekedés nehezítéséről, szépen csöndben ezen dolgozik a főváros - írta a 444.hu.
A Szabadság-hídon vagy a Margit hídon lekoptak a kerékpáros felfestések, vagy éppen a bringásoknak megnyitott egyirányú utcákon sem festik őket olyan lelkesen vissza, mint korábban. A hírportál úgy értesült, hogy az utak forgalomszervezéséért felelős Budapest Közút vezetőit a főpolgármester hívta raportra, hogy a kerékpáros fejlesztéseket nem kellene erőltetni, ez pedig egyre inkább látszik a városon.
Az is igaz, hogy az utóbbi öt évben a városban elszaporodó kerékpárutakat – amelyeknek újrafestését, fejlesztését, bővítését újabban nem nagyon pártolja Tarlós – is sokkal inkább az EU-nak köszönhetjük, mint a város vezetésének. A közbicikli-rendszer, azaz a Bubi kiépítésére annak idején úgy kapott uniós támogatást a főváros, hogy ezért cserébe a belvárosban kerékpárosbarát fejlesztéseket kellett véghezvinni.
Ez nem valami gonosz elvárás, hiszen a bérbiciklinek nem sok értelme lenne használható infrastruktúra híján. Elég megnézni, hogy az elmaradt nagykörúti biciklisáv miatt milyen kevesen kerekeznek Bubival ezen az útvonalon, a két közúti sáv és a parkoló autók miatt a hely igen szűkös, forgalmas. Nehéz lenne sok konkrétumot számon kérni, mert Budapestnek semmilyen elképzelése nincsen arról, hova, mikorra szeretne bicikliutakat építeni, és hogy ebből milyen hálózat lesz majd egyszer.
A fejlesztések ötletszerűek, nem vagy csak rosszul kapcsolódnak egymáshoz.