Ezentúl nem kérik el mindig a lakcímünket az ügyintézésnél?
A KIM közleménye szerint a közigazgatásban jelenleg több mint 260 nyilvántartás működik. A különféle állami nyilvántartások viszont "egymástól gyökeresen eltérnek", más a struktúrájuk, így ez a hatóságok közötti kommunikációt lényegesen megnehezíti, extrém esetekben ellehetetleníti, az eljárási határidőket pedig indokolatlanul elnyújtja - hangsúlyozták.
A tárca által indított Államreform Operatív Program (ÁROP) projekt keretében ezért feltérképezik a jelenleg működő nyilvántartások használatát, majd egy új - hatásvizsgálatokkal alátámasztott - koncepciót fogalmaznak meg az adatbázisok kezelésére és strukturális felépítésének szabályozásához. A projekt részeként megvizsgálják a nemzeti adatvagyon védelmére vonatkozó koncepciót, majd a törvényi és rendeleti szintű szabályozás mostani felépítését. Ennek nyomán módosításokat fognak kezdeményezni, hogy az állam által nyilvántartott adatok és adatbázisok között megfelelő, s egyben adatvédelmi szempontból biztonságos is legyen az átjárhatóság - írta a tárca.
A cél, hogy ne kelljen olyan adatot - például lakcím, aláírási címpéldány - elkérni az ügyféltől, amely már szerepel valamelyik állami nyilvántartásban. Így az ügyfeleknek kevesebb dokumentumot kell majd a hatóságoknak benyújtaniuk, és jelentősen rövidül az eljárások ideje - tette hozzá a KIM.
A kijelölt célokat a "Közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata" című pályázat alapján 300 millió forintos európai uniós forrásból szeptember 30-ig kell megvalósítani - olvasható a közleményben.