EP-választás: fél órát kapnak a pártok a közmédiában
A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) szerdai ülésén döntött az Európai Parlament magyar tagjainak választásán listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról.
A választási eljárásról szóló törvény szerint az EP-választást megelőző kampányidőszakban a listát állító pártok politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló időtartam 300 perc.
Az NVB 8 listát vett nyilvántartásba az EP-választásra, ezek akövetkezők: Magyar Szocialista Párt, Seres Mária Szövetségesei, Fidesz-KDNP, A Haza Nem Eladó Mozgalom Párt, Jobbik Magyarországért Mozgalom, Lehet Más a Politika, Együtt-PM, Demokratikus Koalíció.
A nyolc listát állító jelölőszervezet listánként 37 perc 30 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Magyar Televízió Zrt., a Duna Televízió Zrt. és a Magyar Rádió Zrt. médiaszolgáltatásában.
A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot közszolgálati médiaszolgáltatóként egyenlő arányban kell felosztani. Ez alapján a három lineáris médiaszolgáltatást nyújtó közszolgálati médiaszolgáltató egyenként és pártlistánként 12 perc 30 másodperc időtartamban köteles közzétenni az országos pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait.
A határozat ellen három napon belül lehet felülvizsgálati kérelmet benyújtani a Kúriához.