Emmi: veszélybe sodorják az iskolákat a szakszervezeti követelések
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) oktatásért felelős államtitkársága az MTI-nek küldött pénteki közleményében azt írta: azzal, hogy a PDSZ nem fogadta el a sztrájkbizottságával folytatott tárgyalások lezárását jelentő egyezményt, és január 18-án váratlanul kilépett a sztrájkbizottságból, az ágazat felelősen gondolkodó öt szakszervezetével ellentétben nem a pedagógusok érdekeinek megfelelően járt el.
A tárca megjegyezte: a megállapodást aláíró szakszervezetek részt vesznek a köznevelési rendszer helyzetét feltáró és jövőjét meghatározó megyei fejlesztési tervek előkészítésében, a pedagógus-életpályamodell fontos részleteinek kidolgozásában, így szerepvállalásukkal tanúbizonyságát adták annak, hogy céljuk nem az öncélú tiltakozás, hanem a pedagógustársadalom számára a jogszabályokból kiolvasható elemeken túl további garanciákat akarnak biztosítani.
A államtitkárság úgy látja, a PDSZ a megegyezéssel ellentétben olyan követeléseket fogalmaztak meg, amelyek teljesülésük esetén veszélybe sodornák az egész magyar iskolarendszer működését. Hozzátették: az életpálya bevezetésénél lényegesen alacsonyabb, 20 százalékos közalkalmazotti béremelési javaslatuk felveti a kérdést, hogy kinek az érdekeit képviseli a PDSZ, pedig - mint írták - a minisztérium tárgyalócsoportja számos engedményt tett a megegyezés reményében, de a PDSZ mindvégig "teljes kompromisszumképtelenséget" tanúsított.
Az oktatásért felelős államtitkárság bízik abban, hogy a PDSZ "homályos célok képviselete helyett" belátja, hogy a munkabéke, a tanítás rendjének megőrzése nemcsak a kormány, hanem a gyermekek, a szülők és a pedagógusok számára is fontos, és "elismeri azokat az erőfeszítéseket, amelyeket az oktatásirányítás a biztonságosan és eredményesebben működő iskolarendszerért, a pedagógusok nagyobb erkölcsi és anyagi megbecsüléséért, pályájuk kiszámíthatóbbá tételéért tett" - áll a közleményben.