Elszabotálta a Fidesz a rendkívüli ülést
Beteljesedett Tarlós István főpolgármester jóslata: hiába hívja össze a rendkívüli közgyűlést, az határozatképtelen lesz. S íme így is lett. A városvezetőn kívül csupán kilenc ellenzéki képviselő jelent meg a tegnapi rendkívüli közgyűlésen.
Tarlós így határozatképtelenség miatt meg sem nyithatta az ülést. A főpolgármester nem hagyta ki azt a ziccert, hogy rávilágítson: az ellenzék egyharmada sem jött el. Tóth József (MSZP) angyalföldi polgármester már kedden jelezte, hogy nem tud ott lenni, Hajdú László (MSZP) XV. kerületi polgármester pedig elkésett. A többiek úgy tűnik, maguk sem hitték, hogy érdemes eljönniük.
Az ellenzéki képviselők azért indítványozták a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülésének összehívását, hogy módjuk legyen megtárgyalni a budapesti közösségi közlekedés idei finanszírozási kérdéseit, a HÉV államosításának ügyét, valamint a többi közszolgáltatások fenntarthatóságát. A kormánypárti képviselők esélyt sem adtak a megbeszélésre. Távolmaradásukat az ülés előtt nyilatkozó ellenzéki politikusok egyöntetűen gyávaságnak tartották.
Ma kevesebbet tudunk, mint két héttel ezelőtt – vélte Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője. – Csak annyi bizonyos, hogy a HÉV lenne a csodafegyver, amivel megoldanák a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozási gondjait. Csakhogy a HÉV-ek államosításával legfeljebb tízmilliárd forintot spórolhat a főváros, márpedig a főváros pozíciója 2011 óta 45 milliárddal romlott, és az agglomerációs járatok átadása után is 35 milliárdos űr marad. Így az idén a főváros eljutott oda, hogy az alapszolgáltatások, úgy mint közvilágítás, parkok rendbetétele, színházak működtetése is veszélybe került – tette hozzá a szocialista politikus, aki szerint egyre sokasodnak az agglomerációs járatok államosítása nyomán keletkező megválaszolatlan kérdések.
Tarlós a szinte üres tanácsteremben Reviczky Zsolt / Népszabadság |
Ma kevesebbet tudunk, mint két héttel ezelőtt – vélte Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője. – Csak annyi bizonyos, hogy a HÉV lenne a csodafegyver, amivel megoldanák a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozási gondjait. Csakhogy a HÉV-ek államosításával legfeljebb tízmilliárd forintot spórolhat a főváros, márpedig a főváros pozíciója 2011 óta 45 milliárddal romlott, és az agglomerációs járatok átadása után is 35 milliárdos űr marad. Így az idén a főváros eljutott oda, hogy az alapszolgáltatások, úgy mint közvilágítás, parkok rendbetétele, színházak működtetése is veszélybe került – tette hozzá a szocialista politikus, aki szerint egyre sokasodnak az agglomerációs járatok államosítása nyomán keletkező megválaszolatlan kérdések.