Először verte a Duna heti főműsoridőben a TV2-t
A legnagyobb közszolgálati tévéadó közönségaránya 2016 6. hetében 9,9 százalék volt a felnőtt nézők körében az este 7 és 11 óra közötti sávban, míg a TV2 ugyanekkor 9 százalékot ért el – áll a Nielsen Közönségmérésre hivatkozó MTVA közleményében.
Ezzel a közmédia televíziós portfóliójának 2015. márciusi átalakulása óta a legsikeresebb hetét tudhatja maga mögött a Duna, amely főműsoridőben 9,9 százalékkal a második legnézettebb csatorna lett a felnőtt nézők körében az említett héten.
Ehhez A Dal 2016 sikere mellett hozzájárult az is, hogy már első adásaival is elnyerte a nézők tetszését a Duna csatornán az esti Híradó után az Alpesi őrjárat című sorozat Terence Hill főszereplésével, és továbbra is jó nézettséggel fut a Maradj talpon! című napi vetélkedő Gundel-Takács Gáborral. De a Duna TV legnézettebb műsorainak 10-es toplistájára felkerült még a Magyarország, szeretlek! című vasárnap esti vetélkedő, a Kékfény, a Gasztroangyal és a Fábry is.
Arra, hogy a közmédia legnagyobb közönségű tévécsatornája megelőzte volna az országos lefedettségű kereskedelmi adók valamelyikét, az elmúlt másfél évtizedben mindezidáig csak az olyan kiemelkedő nemzetközi sportesemények idején került sor, mint az olimpia vagy a labdarúgó Európa-, illetve világbajnokságok, amikor az M1 élő sportközvetítéseivel a legnézettebb csatorna volt – hangsúlyozza az MTVA.