Előre fizetős villanyórákat szerelnek fel
Ott, ahol a villany és a víz hiányzik elképzelhetetlen a felzárkóztatás. Ott, ahol volt, de kikapcsolják, nagyon gyorsan elkezdődik a zuhanás - fogalmazott Vecsei Miklós a probléma súlyát érzékeltetve. Mint mondta, a szeretetszolgálat szerint torz útra viszi a családi gazdálkodást az a Magyarországon működő rendszer, amely szerint el kell adósodnia egy családnak ahhoz, hogy támogatást kaphasson.
"Egyetlen célt tűztünk ki magunk elé, hogy ne lehessen ma Magyarországon háztartás villany nélkül" - jelentette ki Vecsei Miklós.
Elmondta, monori cigánytelepen ötvenöt háztartásban mintegy négyszázan élnek, korábban sokan közülük több százezer forint adósságot is felhalmoztak. Az előre fizetős órák felszerelésével amellett, hogy villanyhoz jutnak a háztartások, az adósság növelése megállt és megkezdődött a tartozások rendezése is.
Vecsei Miklós közölte, nem gondolják azt, hogy minden háztartásba előre fizetős villanyóra kell, de ott, ahol más megoldás nincs, ilyet kellene felszerelni.
Elmondta, a villanyórákat novemberben kezdték el felszerelni, és néhány napon belül mind az ötvenöt a helyére kerül.
Thierry Le Boucher, az EDF Démász Zrt. elnök-vezérigazgatója fontosnak nevezte a szeretetszolgálattal való együttműködést a nehéz élethelyzetben lévők felzárkóztatásában. Közölte, az előre fizetős villanyórák kimondottan egyfajta speciális fogyasztási helyzetre találták ki, az ilyen órák felszerelése költséges megoldás.
Michel Cochet, EDF Démász Hálózati Elosztó Kft. ügyvezetője a felzárkóztatás mellett fontosnak nevezte azt is, a program hozzájárul a szabályos és biztonságos áramvételezéshez.
Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke a korábban - ugyancsak az EDF Démász együttműködésével - meghirdetett százmilliós adósságkezelő program kapcsán elmondta, hogy február óta 4.800 pályázat érkezett be hozzájuk.