Éjfélkor új hullámsávra költözik a Juventus Rádió

Január 31-én (ma) éjjel befejezi adását a 89.5 MHz-es csatornán a Juventus Rádió. Éjfél után, február elsején (holnap) a 103.9-en szól tovább a zenei rádió.

A rádiósok zökkenőmentes költözésben reménykednek, erre a tervek szerint (médiaértéken) 100-120 millió forintot költenek. – Megszűnik az a bizonytalanság, ami a többször hosszabbított ideiglenes működési engedélyből adódott  – mondta Laczkó Endre vezérigazgató –, ennek során több nagy üzleti partnerünket elveszítettük. Egyszerre több frekvenciára is beadtuk a pályázatunkat, egyáltalán nem volt biztos és garantált a győzelem. A 89.5-ön nem mi voltunk a legjobb pályázók, a 103.9-en viszont igen. A helyi tematikák és a magyar zenei arány növelése (az eddigi 36-ról 40 százalékra) nem okoz gondot.

Laczkó Endre azt is elmondta, hogy a médiapiaci költések 2008-hoz viszonyítva 220 milliárdról mintegy 30 százalékkal, 150 milliárdra estek vissza. A krízis a rádiós piacon még brutálisabb, itt a 12 milliárd a felére (6 milliárdra) csökkent.

Ennek egyik oka, hogy a magyar rádiós piacon mindig történik valami. Először megszűnt két nagy brand, a Sláger és a Danubius, az új arc kiépítése pedig sok időt vesz igénybe.

Az is gond, hogy sok volt a csúszás a médiahatóság budapesti és vidéki frekvenciapályázati kiírásaiban. A fő cél a rádiók esetében a túlélés maradt. Ma is mindenki a saját problémáira koncentrál, jegyezte meg a vezérigazgató, a közös szakmai ügyekre nem marad kellő idő és energia. Ezzel lehet magyarázni azt a zavarba ejtő hallgatást, mely a Klubrádió-ügyet övezi. Ennek során a zenei rádiók igyekeznek távol tartani magukat a konfliktuszónától.

– Abban bízunk – mondta Laczkó Endre –, hogy a válság nem mélyül tovább. Kiterjedt médiakampánnyal tervezzük segíteni, hogy régi hallgatóink utánunk jöjjenek a 103.9-re is.

Pesten a Neo és a Class FM előtt

A februártól új frekvencián sugárzó Juventus az elmúlt negyedévi adatok szerint a 15 évnél idősebb korosztályok körében a második legnépszerűbb rádió volt Budapesten. Az MR-1 Kossuth Rádió műsorát 220, a Juventus adását 205 ezren hallgatták napi rendszerességgel. A 23 éve sugárzó rádió maga mögé utasította a Neo (196 ezer) és a Class FM-et (190), illetve az MR 2 Petőfi Rádiót (95). Ebben a zónában a Klubrádió hallgatottsága 128 ezer fő volt. (forrás: Ipsos-GFK)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.