'Egy darab hússá degradálják a nőket'

A Reklámetikai Bizottsághoz fordult a Nőkért Egyesület, azt sérelmezve, hogy egy élelmiszeripari cég reklámja
egy darab hússá degradálva ábrázolja a nőket.
"Mi, a Nőkért Egyesület tagjai és a levél aláírói, panasszal szeretnek élni a Chef Market Élelmiszeripari Zrt. reklámja ellen" - olvasható a petícióban. Az aláírók szerint az egyenlő bánásmódról szóló törvény szellemével mélységesen ellentétes ugyanis, hogy a hivatkozott reklám ilyen "emberi méltóságot sértő módon, szó szerint egy darab hússá degradálva ábrázolja a nőket".

A kifogásolt reklám egyik képén a női modell "húsmelltartóba öltöztetve" jelenik meg, egy másikon pedig csupán fűszerek borítják a fekvő nő testét.

A Nőkért Egyesület szerint a nők ilyen módon történő ábrázolása egyértelműen hozzájárul a számukra megalázó, megszégyenítő környezet kialakításához, amelyben a nőket nem a férfiakkal egyenrangú, emberi lényként, hanem kizárólag szexuális tárgyként észlelik és kezelik. Megjegyzik: a provokatív módon fekvő modell ráadásul tovább erősíti azt a magyar társadalomban amúgy is túlságosan elterjedt sztereotípiát, hogy a nőnek a konyhában és az ágyban a helye.

A petíció megfogalmazói nem értik, hogy a "reklámszakember kreativitásának hiányán kívül" mi az oka annak, hogy egy húsipari terméket egy félmeztelen, provokatívan pózoló nővel kell reklámozni. Ebben a reklámban – eltérően például egy fehérneműreklámtól – egyáltalán nem lett volna szükség félmeztelen női test megjelenítésére, hiszen az semmilyen módon nem függ össze a reklámozni kívánt termékkel - vélik.

A Reklámetikai Bizottságot ezért arra kérik, nyilvánítsa ki a reklámról a véleményét, és biztassa arra a tagjait, hogy a jövőben ne készítsenek hasonlóan szexista, a nőket degradáló reklámokat.

A petíciót eddig 435-en írták alá

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.