DK az útdíjról: Hazugság volt Tarlós ígérete
A DK-s politikus azt írta, szomorúnak tartják, hogy "nemcsak a korrupt kormány, hanem a főpolgármester is hazugságokra cserélte választói érdekeinek képviseletét".
Közölte, egy hónap sem telt el azóta, hogy Tarlós István főpolgármester a kerületi polgármesterekkel tartott találkozója után azt mondta: a városhatáron belül nem kell majd fizetni az autópálya bevezető szakaszain. A rendelet értelmében az ígéret hazugságnak bizonyult, hiszen mégis fizetősek lettek a bevezető szakaszok a fővároson belül is - tette hozzá Gy. Németh Erzsébet.
A politikus szerint Tarlós István azt is elhallgatta, hogy a budapestieknek a reptérre jutás is pénzbe fog kerülni.
Az ellenzéki párt úgy látja, az útdíjrendelet nemcsak abból a szempontból illeszkedik a fideszes kormányzás hagyományaiba, hogy mindenkire káros és igazságtalan intézkedéssel valósítanak meg "ötletszerű pénzbehajtást", hanem abból is, hogy az még a bevezetés pillanatában is működésképtelen.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium december 10-én közölte, hogy januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek. Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.
Az elmúlt hetekben több politikus is tiltakozott az útdíj miatt. Tarlós István főpolgármester és a fideszes kerületi polgármesterek többsége egyéves próbaidőszakot javasolt.