Digitális egészségügyi kapcsolat Újbudán

Elektronikus betegdokumentációs rendszert vezettek be a háziorvosi alapellátásban. A vizsgálat eredménye megjelenik a családorvos rendszerében is.






A kerület által 35 millió forintból finanszírozott fejlesztés a Gyógyír XI. Egészségügyi Szolgáltató Kht. és a szintén önkormányzati tulajdonú KÖR 2004. Kft. együttműködésével valósult meg.

Az elektronikus adatátvitellel teljes körűvé vált az alap- és a szakellátás közötti szakmai kapcsolat. A családorvos azonnal hozzájut a paciense által a Gyógyír Kht. szakrendelésein igénybe vett szolgáltatás (diagnózis, terápia, gyógyszerek adagolása) dokumentációjához.

A háziorvos tájékozódása a jövőben nem függ attól, hogy a páciense átadja-e a szakrendelésen kapott ambuláns lapot vagy sem. A vizsgálat eredménye még aznap megjelenik a családorvos saját rendszerében, az adott betegről vezetett dokumentációjában. Ezzel elkerülhető a felesleges gyógyszerelés, vagy egy indokolatlan diagnosztikus beavatkozások újbóli elrendelése. A kerület összes háziorvosa csatlakozhat a rendszerhez, úgy, hogy új számítógépes programra nincs szükség, mivel a szolgáltatás a meglévőn elérhető.

Az elmúlt években több változás történt a kerület egészségügyi rendszerében. Újbuda négy éve vette át a szakellátást a fővárostól, ezzel tulajdonosa lett a teljes járóbeteg-rendelésnek és a lakosságot közvetlenül érintő egészségügyi szolgáltatásoknak. A Gyógyír Kht. létrehozása gazdálkodási-működési változást hozott, erősödött a szolgáltatói szemlélet. Emellett bővült a társaság működési területe: egyes ellátásait nemcsak a XI. kerületiek vehetik igénybe, hanem a budafokiak, a törökbálintiak és a biatorbágyiak, összesen 214 ezer ember.

A Gyógyír Fehérvári úti központi szakrendelőjét az önkormányzat nemrég csaknem egymilliárd forintért korszerűsítette, a kht. ered-ményes gazdálkodásának révén pedig mintegy 200 millió forintért fejleszthették a berendezéseket és a műszerparkot, továbbá felújították a társaság 25 telephelyének jelentős részét is.

A páciensek ellátása előjegyzéssel történik, időpontot telefonon, elektronikus úton vagy az ügyfélszolgálaton személyesen lehet kérni a szakmai személyzettől.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.