Demonstrációt terveznek a "halálút" települései

Félpályás útlezárással járó demonstrációt terveznek az M70-es autóút menti települések, hogy a halálútnak tartott pályát szélesítsék ki kétszer kétsávossá - közölte Csörnyeföld polgármestere.

Simon Zoltán (független) elmondta: a településük határában kedd hajnalban történt, hat halálos áldozattal járó autóbuszos tömegszerencsétlenség volt az utolsó ok arra, hogy tiltakozó akciót szervezzenek. Murarátka, Letenye, Csörnyeföld, Dobri, Kerkaszentkirály és Tornyiszentmiklós lakói kezdeményezték, de a kistérség többi települése is támogatja az akciót.

A települések vezetői pénteken tartanak egyeztetést a rendőrséggel és a autópálya-kezelővel, azután döntenek a tiltakozás módjáról, a pontos helyszínről és az időpontról. Annyi bizonyos, hogy a mostani nyári szezonban - bár nem a legforgalmasabb hétvégi napokra - arra kérnek engedélyt a hatóságoktól, hogy fél pályán lezárják az autóutat.

Csörnyeföld polgármestere tarthatatlannak nevezte a helyzetet, mert a 2004-ben átadott autóúton szerinte csak mindig "látszatintézkedések" történnek, "már lassan átláthatatlan táblaerdő szegélyezi az utat". A környékbeliek számára az is gondot jelent, hogy balesetek idején a településeken átvezető mellékútra terelik a forgalmat, de a kamionok nem tartják be a sebességhatárokat, ami újabb baleseti veszélyforrás.

A Balkánt és Nyugat-Európát összekötő autópálya-hálózatból ezt a mintegy húsz kilométeres, autóútnak épült szakaszt azért tartják veszélyesnek, mert aki több száz vagy több ezer kilométert vezet sztrádán, annak teljesen szokatlan, hogy ezen a szakaszon több helyen is, kilométerekre egy-egysávosra szűkül az út. Összesen mindössze nyolc kilométeren hiányzik két sáv, amelynek a megépítése már jelentene túl nagy költséget - vélekedett a települési vezető. Hozzátette: hiába mérik napközben a rendőrök a sebességet, a balesetek a legritkább estben történnek ebben az időszakban, mindig éjfél és reggel 6 óra között következtek be, amikor nincs rendőri ellenőrzés az úton. Ráadásul a szinte minden kilométeren változó sebességkorlátozások és előzési tilalmak miatt személygépkocsival már alig lehet használni az autóutat, ami miatt "nem nevezhető gyorsforgalminak, legfeljebb szekérútnak".

Az M70-es autóúton kedd hajnalban történt buszbalesetben hatan meghaltak, hárman súlyosan, 23-an könnyebben sérültek meg. A spanyolországi Valenciába tartó román autóbusz a Zala megyei Csörnyeföld közelében áttért a szembejövők sávjába, ahol frontálisan összeütközött egy Szlovénia felől érkező kamionnal.

A tervek szerint a hétvégén dupla záróvonalat és a vonalak közé vastag vörös csíkot festenek fel az M70-es autóút egy 2,3 kilométeres szakaszán, ami sebességcsökkentésre kényszeríti a járműveket - közölte az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. szóvivője. Béni Gyöngyi szerint ez az utolsó forgalomtechnikai eszköz, amellyel az autósok sebességét csökkenteni próbálják; arra az autóút nem alkalmas, hogy sávelválasztó korlátot vagy betontömböket helyezzenek el rajta

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.