Demonstrációs reklámok: nincs egyenlő mérce
Az Együtt-PM azt szeretné, ha megszűnne a kettős mérce a médiában szereplő október 23-i események reklámozását illetően, és a Békemenethez hasonlóan a Haza és Haladás Egyesület is szerepeltethetne társadalmi célú reklámokat a saját rendezvényéről. Erről Juhász Péter, az Együtt-PM társelnöke beszélt pénteki sajtótájékoztatóján.
Hangsúlyozta: a Békemenet nevű "álcivil szervezet, amelynek legnagyobb támogatója a Fidesz", részben pártpénzből, részben pedig közpénzből tud nagyon sok társadalmi célú reklámot elhelyezni a médiában az október 23-i eseményéről, "amely egyébként nyilvánvalóan a Fideszhez köthető".
Juhász Péter kiemelte: a társadalmi célú reklámok lényege, hogy egy rendkívül kedvezményes díjú hirdetési felület, amely azt a célt szolgálja, hogy társadalmi szervezetek társadalmi üzeneteket tudjanak eljuttatni az emberekhez. Ismertette: a Haza és Haladás Egyesület is szeretett volna az összellenzéki október 23-i demonstrációval kapcsolatban ilyen társadalmi célú reklámokat elhelyezni a médiában, azonban ezt egy kivétellel - a Klubrádió - mindenhonnan elutasították.
Az ellenzéki szövetség ezért azt kéri, hogy minden média, különösen a közmédia csatornái hozzák le a Haza és Haladás Egyesült társadalmi célú reklámját, mert álláspontjuk szerint "ez legalább annyira fontos és legalább akkora jogalappal bíró rendezvény, mint a Békemenet".
A Civil Összefogás Fórum szervezésében az október 23-i Békemenet a II. kerületi Bem József térről a Margit híd és a Nyugati pályaudvar érintésével mgy át a Hősök terére, ahol Orbán Viktor miniszterelnök mond ünnepi beszédet.
Az MSZP, az Együtt-PM, a Demokratikus Koalíció, a Magyar Szociáldemokraták Pártja, a Liberálisok, a Szabad Emberek Magyarországért - Liberális Párt és a Modern Magyarország Mozgalom közös demonstrációt tartanak október 23-án a Műegyetem rakparton.