Új főpályaudvar épül 21 milliárdból Debrecenben

A Nagyállomás főépülete megmarad, mellé irodaépületeket és parkolót építenek, a 4-es számú főutat a felszín alatt vezetik el, és a föld alá süllyesztik a buszpályaudvart is.

Elkészültek a debreceni főpályaudvar tervei, a 21 milliárd forintos beruházás kivitelezése jövőre kezdődik és 2019-re készül el - jelentette be a város polgármestere csütörtökön a Nagyállomás épületében tartott sajtótájékoztatón. Papp László (Fidesz-KDNP) közölte, az új főpályaudvar a közösségi közlekedés valamennyi ágát integrálja, és a modern közlekedés szimbóluma lesz.

A fejlesztési terület összesen 115 ezer négyzetmétert érint: a Nagyállomás főépülete megmarad, mellé két új irodaszárnyat, 390 férőhelyes parkolót építenek, a 4-es számú főút a felszín alá kerül, mint ahogy a föld alá süllyesztik a buszpályaudvart is - magyarázta Papp László.

A főpályaudvar előtti Petőfi tér zöldfelületű sétálóövezet lesz, s új pályaudvarokat építenek a Fényes-udvarban ás Apafán - fűzte hozzá a polgármester, aki köszönetet mondott a kormánynak a támogatásért, azért, hogy "a kormány értékeli Debrecen ambiciózus terveit".

Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára emlékeztetett arra, hogy a kormány az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében külön nevesítve biztosított 21 milliárd forint támogatást a debreceni főpályaudvar - intermodális központ - felépítéséhez.

A kormánynak 2010 és 2014 között válságmenedzseléssel kellett foglalkoznia, 2015-től azonban a "polgári berendezkedés programját" kell végrehajtani, aminek a szimbolikus állomása a debreceni főpályaudvar - mondta. Tasó László kulcsfontosságúnak nevezte a gazdaság motorjait jelentő megyeszékhelyek fejlesztését. A Modern városok program keretében erre elkülönített 42 milliárd forintból eddig Kaposvár, Zalaegerszeg és Eger kapott lehetőséget, hogy megvalósítsa a tervét ebben ciklusban - jegyezte meg.

Elmondta azt is, hogy a kormány támogatja a vasúti személyszállítás további térnyerését, a közlekedési ágazatok között pedig összehangolt menetrendet, egységes utastájékoztató- és jegyrendszert hoznak létre. Jövő év végére megvalósul az egységes tarifarendszer Magyarországon, egyetlen jeggyel lehet majd eljutni különféle közlekedési eszközökön bárhova az országban - emelte ki az államtitkár. Tasó László közölte: folytatódik a 100-as vasútvonal fejlesztése Püspökladány és Debrecen-Apafa között, a vonal mentén valamennyi állomásépületet felújítják.

A közlekedéspolitikai államtitkár kilátásba helyezte a debreceni kisvasút, a Zsuzsi vonat bekötését az új főpályaudvarba.
A tájékoztató végén az építészek és a közlekedési tervezők részletesen bemutatták a leendő debreceni főpályaudvar terveit.

Kovács Péter építész kiemelte: a tervekbe integrálták a Kelemen László tervei alapján 1961-ben átadott Nagyállomást, amely "a kor szellemében magas színvonalon épült". Hozzátette: az új főpályaudvar sétálóövezetével a terület ismét közvetlenül kapcsolódik a városközponthoz, amely szerves kapcsolat az állomás és környéke második világháborús bombázásakor szűnt meg - utalt a városképi hagyományokhoz is kötődő tervezésre Kovács Péter.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.