Debrecen: új villamos új pályán

Kósa Lajos polgármester kiadta a jelszót: indulás! Mától próbaüzemben jár az új CAF-villamos a Debrecenben épülő 2-es nyomvonalon.

- Számunkra ez történelmi pillanat, mert utasokkal most először megyünk végig az eddig megépült új pályaszakaszon az új villamossal - mondta Kósa Lajos debreceni polgármester azon a mai sajtótájékoztatón, amelyet a Spanyolországban a cívisváros számára gyártott 2-es villamoson tartott.

- Indulás! - szólt oda a városvezető a villamosvezetőnek, majd a jármű elindult, de a Hunyadi János utca és a Péterfia utcai csomópontban nem az eddigi évtizedek alatt megszokott, egyenesen vonalon ment tovább, hanem elkanyarodott balra, a Thomas Mann utca felé. Ettől a csomóponttól kezdve ugyanis már az új nyomvonal épül, ahol Kósa szerint sokkal csöndesebben fut, mint a többi villamos a régi pályán.

Kósa bejelentése tehát azt jelenti, hogy - amint az a kiadott közleményben olvasható - próbaüzemre alkalmassá vált a 2-es villamospálya Hunyadi János utca és Thomas Mann utca közötti szakasza, valamint Péterfia utcai csomópontja. Az üzemszerű működés feltételeinek meglétét ellenőrizni kell, ezért az említett szakaszon üzemi próba keretében villamosjárművek kezdenek közlekedni.

Ha a pálya mindenben megfelel a követelményeknek, akkor az új CAF-villamosok a jövő hét közepétől már az említett szakaszon fogják teljesíteni a Nemzeti Közlekedési Hatóság által előírt próbafutást.

Az új pálya egyébként nem okozott meglepetést, hiszen Kósa Lajos elárulta: egy régi villamossal tegnap már sikeresen végigmentek az új nyomvonalon. A polgármester fölhívta a figyelmet: az új villamosok fékpróbát is végeznek majd az új szakaszon, azaz óránként hetven kilométeres sebességről kell megállniuk adott értéken belül teljes terhelés mellett. Mint mondta, ha a debreceniek a következő hetekben azt tapasztalják majd, hogy az új szakaszon teljes sebességgel repesztenek a villamosok, annak nem az lesz az oka, hogy a villamosvezetők az új pályát ünneplik, hanem az említett fékpróbák teljesítése.

Kósa Lajos közölte azt is: a kivitelező vállalkozás pár napos időbeli csúszásba került, emiatt napi egymillió forintos kötbért szabtak ki rá.

Mint korábban beszámoltunk róla: az ATK-Debrecen Konzorciumnak 2012. május 31-én kellett volna befejeznie a debreceni 2-es villamospálya és a hozzá tartozó remízépület kivitelezését, ám ez nem történt meg határidőre. Tavaly nyáron a pálya csak mintegy 23 százalékos, a remíz pedig mindössze 32-33 százalékos készültségi fokon állt, ráadásul nem fizették ki időben az alvállalkozók jelentős részét, holott a debreceni önkormányzat határidőre fizetett a cégtársulásnak.

A sorozatos botrányok miatt az építkezés leállt, Debrecenben az elmúlt évben érdemi munkavégzés nem történt. A ki nem fizetett alvállalkozói számlák és a félbehagyott munkálatok egyre nagyobb lakossági elégedetlenséget váltottak ki, ezért pár hónapja az a megállapodás született, hogy a beruházás lebonyolításáért a továbbiakban egy projektcég felel, de abban a vezető szerepet nem az Arcadom, hanem a konzorcium debreceni tagja, a Keviép Kft. kapja.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.