Csökkentik Felcsút és Alcsút átmenő forgalmát
A Belügyminisztérium területrendezési és településügyi főosztálya megbízásából elkészített módosító javaslatban a Székesfehérvárt az 1-es úttal Felcsút felett összekötő 811. számú főút nyomvonala az új tervezet szerint Zámoly irányába kerül, majd Csákváron át Felcsút külső érintésével vezet Óbarokra, ahol beletorkollik az M1-es főútba. Az új nyomvonal tehát nem megy át Lovasberényen, Vértesacsán, Alcsútdobozon és Felcsúton.
Vagyis a másodrendű főút alcsúti-felcsúti szakasza a terv szerint „lecsúszik” az összekötő utak kategóriájába – így mentesítve a miniszterelnök szűkebb pátriáját a jövőben a jelentősebb autóterheléstől. Ezért nagy valószínűséggel Felcsúton jobbára csak az 1800 lelkes falu lakói, látogatóik, valamint a focimeccsekre, rendezvényekre érkező vendégek hajtanak majd át a jelenleg komoly átmenő forgalmat bonyolító Fő utcán, amely mellett a Puskás Akadémia áll.
Alcsútdoboznak is jól jöhet a tehermentesítés – itt működik Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester, a labdarúgó-akadémia elnökének állattartó telepe több száz marhával. Az itteni, József főhercegi majorságot két éve vásárolta meg a miniszterelnök édesapjának akkor frissen alapított ingatlancége. E majorságot Mészáros Lőrinc állami bérletpályázaton elnyert földjei veszik körül.
Az adatok szerint az útvonal hossza nem tér el nagyságrendben a korábbitól – a 811. számú másodrendű főút jelenlegi útvonala 40 kilométer hosszú.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től lapunk azt a tájékoztatást kapta, hogy jelenleg Lovasberény és Alcsútdoboz között napi 1886 jármű közlekedik, Alcsútdoboz és Felcsút átkelési szakaszon 4266 jármű, míg Felcsúttól az 1. számú főútig 6634 jármű halad át.