Csárdi is közműcégeket vásárolna

Teljesen átalakítaná a főváros irányításának és működtetésének teljes koncepcióját, valamint a közlekedés szervezését az LMP főpolgármester jelöltje. Csárdi Antal szerint évente több mint tízmilliárdot is meg lehetne takarítani. Bár ő sem tartja magát az önkormányzati választás legfőbb esélyese, de mint mondta, "benne lehet egy vaskos meglepetés is".
Nagyon nehéz megjósolni az őszi önkormányzati választás eredményét  jelentette ki Csárdi Antal, az LMP főpolgármester-jelöltje, aki azért tartja magát esélyesnek, mivel az elmúlt négy év városvezetésének teljesítményével és a baloldal folyamatos "összefogás körüli anomáliáival" szemben van mit keresnie az LMP programalapú kampányával.

Csárdi Antal hangsúlyozta, hogy főpolgármesterként alapvető koncepcióváltást hajtana végre, ugyanis egy rossz szemlélettel vezetett város - szerinte Budapest az - ha fel is tud mutatni jól teljesítő részeket, egészében nem működhet jól. Kijelentette, hogy a közlekedésszervezést az elsők között kell átalakítani, ugyanakkor véget kell vetni annak az elfogadhatatlan gyakorlatnak, hogy a városvezetés nem kommunikál a budapestiekkel. "Ha közpénzről beszélünk, üzleti titoknak nincs helye, az adóforintokkal részletesen el kell számolni" - folytatta, miközben kiemelte, nem fordulhat elő, hogy egy nyílt közbeszerzés keretösszegét a feltételek megváltoztatása nélkül négyszeresére emelik a második fordulóban.

Úgy vélte, hogy ezen a döntések következtében egy sokkal átláthatóbb és sokkal takarékosabb Budapest jöhetne létre, éves szinten akár több mint tízmilliárd forintot is lehetne spórolni, a felszabaduló forrásokat pedig olyan célokra fordítanák, mint a bérlakásprogram.

A közbiztonságra áttérve felhívta a figyelmet, hogy Európában számos helyen, köztük több környező országban is kétszintű rendőrség működik. Az LMP még 2010-ben kidolgozott egy erről szóló programot, de ennek megvalósítása elsősorban nem önkormányzati, hanem törvényhozási kérdés - vélte.

A közműellátásoknak nonprofit jelleggel kell működniük, amelyekhez biztosítják a szükséges forrásokat, mert nem engedhető meg, hogy az alapvető közszolgáltatásokból kiszoruljanak budapestiek - mondta. Megoldásként azt jelölte meg, hogy a fővárosnak meg kellene vásárolnia ezeket a cégeket.

A tömegközlekedésről úgy vélekedett, hogy a BKK "teljesen működésképtelen", ami számtalan romboló következménnyel jár együtt. Példaként említette, hogy a folyamatos kiszervezések nem hoztak megtakarítást, miközben a kiszervezett munkavállalók jogai lenullázódtak.

Főpolgármesterként hosszú távú célkitűzésként csökkenteni szeretné a főváros járműterhelését, amit többek között azzal indokolt, hogy a jelenlegi forgalom nagysága miatt a budapestieknek csorbul az egészséges élethez való joga. Ennek a megvalósításához biztosítani kell a hátteret, amelyet többek között a tömegközlekedéssel továbbutazók számára ingyenessé tett P+R parkolók építésével valósítana meg.

Arra a felvetésre, hogy ellenzéki politikusként hogyan tudna együttműködni a kormánnyal, azt mondta, látni kell, hogy sikeres Budapest nélkül nincs sikeres Magyarország, ha a főváros ellehetetlenül, akkor az ország is el fog lehetetlenülni. Hangsúlyozta, pártállástól függetlenül minden politikusról feltételezi, hogy jót akar és meggyőzhető az ország javát szolgáló kérdésekben. Úgy fogalmazott: egy jó érvrendszer segítségével el lehet érni a sikeres együttműködést, mert Tarlós Istvánnak is lett volna lehetősége megakadályozni, hogy a kerületi érdekek szétszabdalják az egységes fővárosi koncepcióját.

Csárdi Antal elmondta, hogy kampányát elsősorban a lakhatás, a fővárosi közlekedés és a zöld felületek hiányának problémáira hegyezik ki, de legalább ennyire hangsúlyosan megjelenik majd az itt élő fiataloknak szóló programja vagy a bölcsődei és óvodai férőhelyek növelésének fontossága is.

A jelölt egyelőre nem tudta megmondani, hogy a kampányra mennyit költenek majd. Szavai szerint hitelt próbálnak felvenni, ha sikerül, akkor egy nagyobb, ha nem akkor egy kisebb költségvetésű, de mindenképpen takarékos kampányt folytatnak majd le. A fő elem viszont mindenképpen az lesz, hogy végigjárják Budapestet - ő maga is minden kerületben megjelenik majd -, "mert a lakossággal való kapcsolattartás nem pénzkérdés". Az internet is kihagyhatatlan - közölte, hozzátéve, az óriásplakátok hatékonysága viszont hagy kívánnivalót maga után, mert azokon nem lehet bemutatni egy programot.

Elismerte, nem előnyös, hogy Tarlós Istvánnál jóval kisebb az ismertsége, de mint fogalmazott: miközben arról szól a politikai közbeszéd, hogy új szellemiségre lenne szükség, nem jelennek meg új emberek a közéletben. Hangsúlyozta: a kampányban pedig lehetővé teszik, hogy minden érdeklődő személyesen is beszélhessen vele.

Csárdi Antal visszautasította, hogy ne lenne gyakorlata a város irányításában. Kiemelte, hogy ellenzéki képviselőként nem tudna kritikát megfogalmazni, ha nem értené a városvezetését, a város működését. Hozzátette, hogy négy év önkormányzati politizálás után nagyobb tapasztalattal ülne be a főpolgármesteri székbe, mint amivel 1990-ben Tarlós István rendelkezett, amikor először megválasztották Óbuda élére.

Egyúttal megjegyezte, "dicsőség tanulni azoktól az elődöktől, akik sokat tettek ezért a városért". Szépapjára, Kamermayer Károlyra, Budapest első polgármesterére utalva azt mondta, az ő életrajzából is sok mai napig használható elemet át tud emelni annak érdekében, hogyan lehet bevonni a fővárosiakat a döntéshozatalba.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.