Cenzúrára hivatkozva távozik a tekintélyes budapesti angol lap főszerkesztője

Publicisztikában jelentette be Tom Popper, a Budapest Business Journal (BBJ) főszerkesztője, hogy távozik a posztjáról – szúrta ki a 444.hu.

Popper azt állítja, hogy a kiadó arra utasította: a publicisztika rovatban a továbbiakban csak üzleti kérdésekről írjon, és tartózkodjon minden politikai véleménytől, ezért mond le.

Konkrétan azt kérték tőle, hogy ne írjon közéletről, és különösen, hogy ne érintse a menekültproblematikát, valamint a közelgő népszavazást.

Popper szerint ez nonszensz, mivel ha például a referendum érvényes nem-el végződik, az a Brexit után újabb súlyos csapást mérhet a már így is törékeny európai egységre.

Az 1992 óta kéthetente megjelenő, néhány ezer példányban terjesztett angol nyelvű lapot az Absolut Media Zrt. adja ki, vezetője Román Balázs (aki nem azonos a Kreatív leköszönő főszerkesztőjével). A cég többségi tulajdonosa a delaware-i bejegyzésű Rosairum Global Inc. 

Cikkünk megjelenése után a Budapest Business Journal szerkesztősége a következő reakciót juttatta el hozzánk.

"A Tom Popper korábbi főszerkesztő által jegyzett, a http://mediapowermonitor.com -on megjelent írásra, illetve a 444.hu-ra alapozva a NOL.hu-n megjelent cikk sajnálatos módon valótlanságokat közöl.

A tények a következők: A BBJ 1992 óta megjelenő független angol nyelvű gazdasági lap, mely kéthetente 10.000 példányban jut el olvasóihoz. Kiadója, az Absolut Media Zrt. többségi menedzsment tulajdonban van. Független üzleti lapként semmilyen kormányzati szereplő nincs hatással a BBJ által közölt tartalomra – a lap nem foglalkozik politikával, csak üzleti kérdésekkel. Figyelmükbe ajánljuk ezzel kapcsolatban a honlapunkon is megtalálható alapvetésünket, melynek tartalma és szellemisége a mindenkori főszerkesztő számára iránymutató."

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.