Célegyenesben a Balatonring
Információink szerint ugyanis a bank által felkért pénzügyi tanácsadó, a KPMG átvilágította a gyor-sasági-motoros versenypályát építő konzorcium üzleti tervét, s azt elfo-gadhatónak ítélte. Ez azért fontos, mert a fejlesztési bank részben a KPMG minősítése alapján dönt - információink szerint szeptember közepén - a 45 millió eurós hitelről.
A Sedesa-csoport részvételével létrehozott spanyol konzorcium tavaly nyáron jelentette be, hogy csaknem 90 millió euróért - felerészben hitelből, fe-lerészt önerőből - felépít egy 4232 méter hosszú versenypályát a Somogy megyei Sávolyon, s 2009 őszén meg is rendeznék ott az első gyorsasági-motoros világ-bajnoki futamot. A ring építése azonban csúszott, mert a Sedesa nem tudott megállapodni az MFB-vel a szükséges hitelről, ezért a pálya premierjét 2009 őszéről 2010 szeptemberére halasztották.
Arról, hogy miért késett a hitelszerződés megkötése, ellentmondásosak a hírek: a Sedesa a bankot hibáztatta, de olyan - rendre cáfolt - pletykák is lábra kaptak, miszerint megingott a befektető pénz-ügyi helyzete.
Mindezek után a beruházó az idén júliusban saját tőkéjéből elkezdte építeni a pályát. Bár a munkagépek azóta folyamatosan dolgoznak, a Balatonring helyzete továbbra is bizonytalan, hiszen a Sedesa mind a mai napig nem állapodott meg az MFB-vel a hitelről.
Ebben szerepe lehet annak is, hogy a beruházó idő-közben - a bank számára kedvezőtlenül - módosította pénzügyi terveit: csökkentette az összköltséget, ám a kért hitel nagyságát változatlanul hagyta. Mindezek miatt az MFB felkér-te a KPMG-t a pénzügyi tervek átvilágítására.
Több forrásból úgy értesültünk: alapvetően megalapozottnak, elfogadhatónak minősítették a terveket. Így pedig a konzorciumnak jó esélyei vannak a kért hitel elnyerésére, azaz elhárulhat az utolsó akadály is a tér-ségben több száz munkahelyet, idegenforgalmat, és jelentős adóbevételt teremtő a beruházás elől.