Budapesti útdíjak: a fővárosnak nem kéne mondania valamit?
A Fővárosi Közgyűlés azonnali összehívására szólította fel a Demokratikus Koalíció Tarlós István főpolgármestert az útdíj bevezetése miatt.
Gy. Németh Erzsébet, a párt országos elnökségének tagja pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az autópályák fővárosi bevezető szakaszai is fizetősek lesznek, ezek Budapest "ütőerei", a városon belüli közlekedés nélkülük elképzelhetetlen. Minden budapesti autósnak fizetni kell, nem csak azoknak, akik az agglomerációból érkeznek - közölte hozzátéve: a főváros megbénul, ha ezeket az utakat nem használhatják szabadon.
Szerdán erősítette meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a Népszabadság értesülését, hogy megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége. A tárca tudatta: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.
Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es főút), valamint M3-as autópálya és 11-es főút közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Hozzátették: mivel az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé.