Belföld: Budapesti közlekedés: húzzák-vonják - NOL.hu
 

Budapesti közlekedés: húzzák-vonják

A főváros legkésőbb március 31-ig tartja fenn az agglomerációs tömegközlekedést, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ma tárgyalt az átvételről.

Az utazóknak nem jelenthet többletköltséget az agglomerációs közösségi közlekedés állami átvétele, és nem eredményezheti a menetrend romlását sem - hangzott el a szaktárca, az érintett települések vezetői és országgyűlési képviselői egyeztetésén hétfőn.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára Gyálon találkozott a főváros vonzáskörzetének helyi politikusaival, ahol az agglomerációs tömegközlekedés állami átvételének kérdéseit vitatták meg - tájékoztatta az NFM a találkozót követően az MTI-t.

Az államtitkár ismertette, hogy a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei HÉV elővárosi vasútként fog üzemelni. A polgármesterek azt javasolták, hogy az átvételt követően a FUTÁR tájékoztató és a korszerű jegyértékesítési rendszer maradjon meg. Megállapodtak arról, hogy a minisztérium folyamatosan tájékoztatja a Főváros Agglomeráció Önkormányzati Társaságot - közölte az NFM. 

A Fővárosi Közgyűlés január 27-i ülésén döntött arról, hogy a főváros legkésőbb március 31-ig tartja fenn az agglomerációs tömegközlekedést, mivel az állam 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást a szolgálgatáshoz. A kormány vállalta a feladat visszavételét.

A döntés értelmében ha a határidő lejártáig nem történik meg az átadás-átvétel, akkor az állam és a főváros ideiglenes megállapodást köt a költségek megtérítése mellett. A főváros a folyamat befejezéséig biztosítja a szolgáltatást.
A kormány már korábban jelezte, hogy január 1-jétől kész viselni az agglomerációs közlekedés költségeit.

A főpolgármester február 5-én azt közölte, hogy az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-ig megszületik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér