Bringautakért tekertek Zuglóban

Lokálpatrióta bringatúrát szervezett tegnap a Civilzugló Egyesület. Az Örs Vezér térről induló néhány kilométeres "Túr d' Rákosrendező" kerékpáros felvonulással a rákosrendezői vonat-átjáró botrányos állapotára akarták felhívni a figyelmet.
Elképesztő kihívás ugyanis biciklivel átkelni Rákosrendező töredezett macskakövein, a gödrökön és a síneken, miközben a forgalomszámlálási adatok szerint ez Budapest harmadik legforgalmasabb kerékpáros ösvénye. Ez köti össze ugyanis Kőbányát, Zuglót Újpesttel, Angyalfölddel, Óbudával. Napi ezer bringás kell itt át.

A Civilzugló Egyesület ezért szombaton bringás felvonulást szervezett Zuglón keresztül. - Így szerettük volna megmutatni, hogy milyen sokan használjuk ezt az útvonalat, és mennyien szeretnénk általában véve biztonságos, kulturált bringautakat Zuglóban, és mindenütt a fővárosban - magyarázta Várnai László a programot szervező Civilzugló Egyesület képviselője, aki szerint a megoldás fillérekbe kerülne, miközben ezrek életét könnyítené meg naponta.

A felhívásra több százan gyűltek össze, majd együtt zenés felvezetéssel tekertek végig a lezárt Nagy Lajos király útján - ahol a szervezők szerint szintén szükség lenne a kerékpárútra, - majd útba ejtették a zuglói polgármesteri hivatalt, ahol átadták a kerékpárutat szorgalmazó levelünket. A petícióban arra kérték Zugló Önkormányzatát, hogy építse meg a területén a hiányzó hozzávetőleg 300 méteres kerékpárutat és tegye rendbe a szintén balesetveszélyes járdát is. A MÁV-tól pedig azt kérték, hogy a területén építsen ki rendes, aszfaltozott kerékpárutat és ezzel párhuzamosan a járdát is tegyék rendbe. Így biztosítsák a síneken a gyors, biztonságos és balesetmentes átkelés lehetőségét. Emellett azt is kérték, hogy a MÁV tekintse át a sorompó leeresztésének gyakorlatát, mert az sokszor a szükségesnél jóval hosszabb ideig van lezárva.

A petícióban arra is felhívták a döntéshozók figyelmét, hogy a Teleki Blanka út útburkolata, a kockaköves, töredezett felület és a sorompók közti MÁV terület vágányok közti része alkalmatlan a kerékpáros és gyalogos közlekedésre. Ez a pár száz méter folyamatos kellemetlenséget, és számos balesetet okoz az arra napi szinten járó sok ezer kerékpárosnak. Az út annyira rossz, hogy sokan inkább jelentős kerülőutat választanak, csakhogy elkerüljék.

Később Angyalföld polgármesteri hivatalánál is hagytak egy hasonló tartalmú levelet, majd visszakanyarodtak Rákosrendezőre, ahol jelképesen egy kitört küllőjű kerékpárt helyeztek el, és mindenkiről, aki teljesítette ezt a nyaktörő Túr d' Rákosrendezőt, emlékfotót készítettek.

A MÁV délután közleményben reagált a felvetésre, amelyben azt írták, hogy "az egyesület által jelzett útátjáró aszfaltburkolatának állapota elsősorban a közúti gépjármű forgalom számára biztosítja a közlekedési lehetőséget. Kijelölt kerékpárút nincs. Az átjárók aszfalt és kőburkolatának állapotát egyébként a vasúttársaság időszakonként vizsgálja és ha szükséges, akkor beépíti a cég beruházási tervébe", de most éppen nem szerepel benne.

Ugyanakkor az átjáró átépítése része a Budapest-Nyugati pályaudvar elérhetését, a közlekedési feltételek javítását szolgáló rekonstrukciós programnak, amelyet a 2014-20-as EU-s költségvetési időszakban valósítanának meg. Ennek részeként az átjáró is jelentősen megváltozna, a keresztezett vágányok száma is csökkenne. A főváros tervei között pedig a MÁV tudomása szerint szerepel egy felüljáró építése az átjáró felett, így megszűnne a szintbeni kereszteződés. A sorompókat azonban nem tudják gyakrabban megnyitni, mivel Rákosrendezőn három sűrű forgalmú elővárosi vasútvonal, valamint a körvasút Nyugati pályaudvar felé tartó forgalma összegződik. Az állomáson naponta átlagosan 320 vonat közlekedik.

 

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.