Bővülnek a kormányablakok szolgáltatásai
Répássy Róbert azt mondta: a megyei kormánymegbízottakkal szeretné megbeszélni, hogy az igazságügyi szolgálat keretében jelenleg is működő jogi segítségnyújtást a kormányablakoknál is igénybe vehessék az ügyfelek.
A tapasztalat a kormányablakok megnyitása óta ugyanis az, hogy nagyon sok állampolgár ilyen igénnyel fordul az ügyintézőkhöz, ezért ennek lehetőségét is meg kell vizsgálni - mondta az államtitkár, megjegyezve azt: a kormányablakok létrehozásának az volt a célja, hogy az állampolgárok lehetőség szerint egy helyen, egyablakos ügyintézés formájában intézhessék ügyeiket.
A jogi segítségnyújtás kifejezetten egy olyan terület lenne, amely nemcsak az államigazgatási kérdésekben adna felvilágosítást. Azokon is segítene, akiknek nincs lehetőségük ügyvédet fogadni. Az igazságügyi szolgálat és a kormányhivatalok összefogásával a jogi segítségnyújtás megvalósulhat a kormányablakoknál - vélekedett az államtitkár.
A legfontosabb szempont az, hogy a kormányablakok, a kormányhivatalok egy szolgáltató államot, egy jó államot tudjanak megmutatni az állampolgároknak - tette hozzá.
Demeter Ervin, Borsod-Abaúj-Zemplén megye kormánymegbízottja úgy fogalmazott: az ügyfelek számos dologgal fordulnak a kormányablaknál dolgozókhoz, és nagy az igény kifejezetten jogi tanácsadásra.
Mint mondta: nagy a várakozás és a bizalom a kormányablak iránt, már polgárjogi szerződések, bírósági beadványok elkészítésével is fordulnak az ügyintézőkhöz, naponta mintegy százan fordulnak a miskolci integrált ügyfélszolgálathoz; az országos átlag ennél kevesebb, nyolcvan körüli.
A január elején megnyílt kormányablakoknál huszonkilenc ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási szerveknél - többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az ÁNTSZ-nél - továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok.