belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

BKV: százmilliós végkielégítés, 'erkölcsi és törvényességi aggályok'

Kocsis István vezérigazgató elfogadhatatlannak tartja és kivizsgáltatja a volt humánpolitikai igazgató milliós továbbfoglalkoztatását, miután százmilliós végkielégítést fizettek neki. Az ügyben a cég felügyelőbizottságától rendkívüli vizsgálatot kér a városháza. A BKV szerint szabályosan jártak el, a volt igazgató munkájára pedig szükségük van, aki mindezeken felül még a szolgálati kocsiját is megtarthatja. Az új főszemélyzetist pályázaton keresik.

Schmidt Gábor| NOL| 2009. július 23. |51 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

tengerimalac | 2009. július 24. | 12:44:16

Visszaolvastam, a hozzászólásokat. Hogyhogy senki sem ujjongott!? Ez a nőstény és sorstársai annyira fontos és nélkülözhetetlen tudorok, hogy így kell honorálni őket! Pedig ezek, csak az uralkodó párt holdudvara! „Ha majd jön a váltás, mert jőni kell!” (Egy nagyszerű verset rondán kifacsarva imígyen!) Az hogy fogja kiverni a biztosítékot, mikor a politikuskáink, akik megválasztása négy nyomorult évente esedékes, felmarkolnak majd végkielégítéseket, szabadságmegváltásokat … És ugye sokan azt sem tudják, hogy a parlamenti munka oly megerőltető, hogy az ott töltött évek duplán számítanak a nyugdíjszámításnál! Hiszen ugye hányszor tapasztaltuk már, hogy a rendkívül bonyolult „igen”, „nem”, „tartózkodom”, gombokat a hosszas idomítás és beüvöltés ellenére sem tudják eltalálni! Tehát jogos, hogy a rendőröknek, röntgen asszisztenseknek, vadászpilótáknak … csak a szájuk járhat, nem a korkedvezmény! És a BKV vezérkara igenis megérdemli! Évek óta veszteséget veszteségre halmoznak, a szolgáltatásuk színvonala már a béka alatti helyzetben is előrelépés volna, ha odáig emelkedne, a járművek köz és életveszélyesek! És mégsem számolták fel a BKV-t! Sőt tolják bele a pénzünket ezerrel! TUDNAK tehát valamit!Mert normális államban, normális helyzetben, az ilyeneket úgy szertezavarnák, hogy ihaj! Nem fizetést, de kártérítési pert kapnának a nyakukba!

PUBI | 2009. július 24. | 11:05:04

Milliókat kifizetnek zsebre,a cég meg veszteséges,persze hogy veszteséges ha mindent lenyúlnak.Végül is itt az élő példa,az emberektől beszedett ADÓ-T szépen elosztogatják a fejesek között GRATULÁLOK.

etiopharcos | 2009. július 24. | 07:04:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Sitsu | 2009. július 24. | 06:50:43

"Zsox | 2009. július 23. | 17:58:54
Na ezért nem veszek én sose BKV jegyet. Ezek után már nem is fogok, abban biztosak lehetnek."

Nos ebben tökéletesen egyetértek veled, sőt kiegészíteném azzal, hogy ezért nem fizetek semmi olyanért, ami tudom, hogy nem a jó helyre fog menni, hanem valami korrupt görény zsebébe. (Na jó, TB-t azért fizetek :D, meg ÁFA-t sajnos, de ennyi...)

Sitsu | 2009. július 24. | 06:43:17

"...azért maradhatott még másfél évig a cégnél - annak ellenére, hogy végkielégítését megkapta -, mert Balogh Zsolt, az előző - megbízott - vezérigazgató erre szabályos megállapodást kötött vele. Ebben az szerepel, hogy semmilyen más járandóságra nem jogosult a vezető, de elvileg a szolgálati autóját megtarthatja..."

Egyáltalán köthetnek ilyen megállapodást szabályosan? Nem ellenkezik ez az MT-vel? Ha semmilyen más járandóságra nem jogosult, akkor hogy kaphat továbbra is fizetést? És ha szükség van rá, akkor miért mondtak fel neki???

És hogy mi mutatja jobban a kapitális méretű csalásokat és korrupciót mint ez:
"A BKV-tól alig egy év után távozott Antal Attila 60-100 millió forintos végkielégítést is kaphatott volna, de erről lemondott."
Csak nem volt egy valaki, akinek nem vette be a gyomra azt a bűnöző bandát, és nem bírta tovább egy évnél, és nem bírta az elveivel összeegyeztetni, hogy megvágja a népet 100 millával?...

értelmetlenségi | 2009. július 24. | 06:35:09

weatherby | 2009. július 23. | 20:55:23
"Ezt a csajt valamelyik SZDSZ vezető kúrja"

Ezt?! Ne röhögtess.... :-))

weatherby | 2009. július 23. | 20:56:53

Szebb Jövőt! Ezeket mind elszámoltatjuk jövő ilyenkorra!

weatherby | 2009. július 23. | 20:55:23

Ezt a csajt valamelyik SZDSZ vezető kúrja, a másik kérdés: Kocsis hogy lehet még szabad lábon? /MVM ügyek/

weiner | 2009. július 23. | 19:02:02

Ma reggel valami olyasmit mondott a BKV szóvivője, hogy igen felvette a személyzeti főnök a 100 millát, tovább is dolgozik havi 4 milláért, de megegyeztek ám, hogy újabb végkielégítést nem kap, ha végleg kilép. Ezt a hazug szarházit félre kell állítani. Továbbra is várom a szakszervezeti főnökök megszólalását, mert egyes hírekből én azt olvasom ki, hogy a személyzeti főnök a tárgyaló partnerük volt. Nem hiszem el, hogy nem tudtak erről a disznóságról. Mellesleg: ezeket a szarságokat tisztázni kell és büntetni a felelősöket, de nagyon nem szeretném, ha azzal a dumával állnának elő az ügy urai, hogy az állam rossz gazda és privatizálni kell a BKV-t.

Lacipapa | 2009. július 23. | 18:44:20

"A BKV szerint szabályosan jártak el, a volt igazgató munkájára pedig szükségük van, aki mindezeken felül még a szolgálati kocsiját is megtarthatja"

MI VAGYUNK AZ AGYMOSOTT HÜLYÉK,BÓLOGATÓ BARMOK!!!Mert mindent letolnak a torkunkon!

ÉBREDJ MAGYAR!

tölgyes | 2009. július 23. | 18:18:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Lolka | 2009. július 23. | 18:02:56

Nem értem én ezt. A prémium nem a sikeresen elvégzett munka után jár? Mióta az eszemet tudom, a BKV folyamatosan veszteséges, csődközeli állapotban van, rögtön csődbe megy stb. Semmi javulást nem látni mondjuk a 2-3-4 évvel ezelőtti állapotokhoz képest. Akkor hová a prémium? Hol az a szakértelem, amiért egy átlagember éves fizetését kapják meg egyesek havonta (plusz a prémium)?
Egy 100 milliós végkielégítés kifizetéséhez, hány db vonaljegyet kell megvásárolniuk az utazóknak????
És ez csak egy eset, ami valamiért kipattant a takarásból...

Zsox | 2009. július 23. | 17:58:54

Na ezért nem veszek én sose BKV jegyet. Ezek után már nem is fogok, abban biztosak lehetnek.

alterego56 | 2009. július 23. | 17:48:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balu | 2009. július 23. | 17:13:18

Még egy ilyen hír és kitör a népfelkelés, és akkor már nem lesz szükség előrehozott választásokra...

weiner | 2009. július 23. | 16:30:34

nimród | 2009. július 23. | 15:06:54

Nimród! igaz, ettől hányni kell, és nincs kidumálás. az állami cégeknél és intérményeknél (ld. rektori fizetések) valami nagyon félrement. Ezek a bérek a mai tömegesen alkalmazott minimálbérek mellett elfogadhatatlanok. Hol vannak a BKV-s szakszervezetek, miért kussolnak? Csak nem a szerencsefia Székely Gábortól várják a dolgok rendbetételét?!

latyek | 2009. július 23. | 16:28:56

Bajnai Gordon miniszterelnök úr!
Magyarország
Amikor az 1 /egy / forintos javadalmazásról hallottam- ez igen,elismerésem-gondoltam- ez a tisztesség!
Olvasom a BKV személyzetis 90 milliós és 4 milliós javadalmazását-megváltozott a véleményem.Ön nem volt BKV személyzetis,se végkielégített!
Ön ennél magasabb posztokat és javadalmasabb helyeket töltött be eleddig - tételezem/nyilvánosan gondolkodom/a jövedelme is több volt mint a szerencsétlen személyzetisnek- következésképpen-úgy vélem nem is olyan nagy kunszt ezt a forintot vállalni /ami ugye nincs is mert nincs 1 Ft. /!
Így múlik el a világ dicsősége Miniszterelnök úr!

pentagram | 2009. július 23. | 16:26:16

Nagyin itt az ideje, hogy rendet teremtsenek ebbe az országba!
Erkölcsi és anyagi felelőségre vonás terhe mellett, példátlan ítéletekkel statuálva.!

latyek | 2009. július 23. | 16:16:35

Fiúk!Kedves maszopos -volt -elvtársaim!
Gondoljátok - csinálni kell kongresszust ezeret!?KI kell egyezni öregnek és fiatalnak?Megmagyarázhattok mindent?
Közel az idő - NEM!
És még mindig nem értetek belőle semmit!
Csináljatok ezeret és nagykoalaíciós /Kósa-Botka/törvényjavaslatot és még mindig az iskolák/kollégium/környékén - bűncselekménynek számító kollégium ellenes törvényt!/Sokadszor Magyar Bálint és Sándor Klára/
Szerintem többet használ a baloldalnak egyetlen olyan hír - mint amit most a "MN"szellőztetett: 90 milliós végkielégítés és 4 milliós havi fizetés!
Hamarosan megoldódnak a gondok - egyetlen szavazótok nem lesz!
És a baloldal megkezdheti az újjáépítését!Nélkületek!
Gondoljátok -ahova nyúl és mostanában jól nyúl és szellőztet - mindenütt hasonló csontvázak- szóval nem a fidesz:a jobbik nyeri a 10-es választást!
Számoljatok - minimálbérest amennyit akartok,számoljatok minimálbéres szülő kollégista kölkét/ akiről az esélyegyenlőség liberális majma azt javasolja - többedszer és konokon - minek neki nevelőtanár?Elég hülye, alulképzet, érdekvédelem nélküli és csendben levő,hogy majd valaki arra jár és ágybalöki!Kollégium- hajléktalan szálló - lásd liberális Budapest világszínvonalú hajléktalan nevezetességei!
Lehet egyszer megtudják ezek az emberek - nem szükséges 90 milliós végkielégítés és 4 milliós havi fix!
Elvtársak - mi lesz akkor?

Szkeptikus | 2009. július 23. | 16:07:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2009. július 23. | 16:01:42

Közel havi 15 000 euró fizetés egy magyar állami cég személyzeti igazgatójának, nem semmi.
Tájékoztatásul, Nicolas Sarkozy Franciaországban, még belügyminiszterként, havi 11 000 eurót keresett.

Mint nemrégiben megtudtuk, az MNB elnöke is kétszer anynit keres, mint a FED elnöke. Nyilván azért, mert akkora nemzetközi tekintélynek örvendenek és kis országunk olyan sikeresen irányítja gazdaságpolitikáját, hogy mindezt megengedheti magának.

Nem is értem, ekora fizetését miért nem alkalmazzuk Ben Bernanke-t az MNB élére, esetleg a Siemens személyzeti főnökét a BKV humán erőforrás ügyeinek intézésére. Ők esetleg rendet etnnének mindkét területen feleannyniért is.

dimitrij | 2009. július 23. | 16:00:28

és vajon hány ilyen állami vállalat mennyi vezető tisztségviselője kap hasonló összegeket havonta? felsorolni sem lehet, de a pártokhoz köthető "jómunkásemberek" száma szerintem több száz, vagy még annál is több, fb tagok, tanácsadók stb., éves szinten valóban milliárdokat kapnak, nonszensz... ja, és egy kormányváltás legfeljebb a jelenlegieket szünteti meg, de jönnek helyettük újak... :(

smunyo | 2009. július 23. | 15:39:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. július 23. | 15:35:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

smunyo | 2009. július 23. | 15:34:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Møgkælling | 2009. július 23. | 15:18:59

Korrupcio tekinteteben Magyarorszag olyan mint Oroszorszag csak kicsiben. A kormanyvaltas sem segit. Mindenki korrupt es felszines. Az orszagot majd egy hosszu tavon gondolkodo, igazi ertekek irant erzekeny, fiatal generacio fogja felrazni Csipkerozsika almabol.

nimród | 2009. július 23. | 15:06:54

Kedves Elvtársak!
Itt valami nagyon el van kúrva (hogy Gyurcsány szavaival éljek). Egy személyzeti vezetőnek, vagy mi a szösz az illető hölgy, négy millió Ft (vagy 1,2 millió + 120 %, ez se semmi) havi fizetés? Közpénzből! Hát mi az a szuper tudás, amivel rendelkezik, illetve amire egyáltalán az ő beosztásában szükség lehet? Mert attól röhögnöm kell, hogy „nélkülözhetetlen a tárgyalóképessége a sztrájkok alkalmával”. Nem valószínű, hogy a huszadannyi bérért negyvenfokos vezetőfülkében güriző buszsofőrök kifejezetten vele szeretnének tárgyalni. Ez az egész Szalainé ügy valami olyan elképesztően pofátlan, undorító, hányinger dolog, hogy épeszű ember valóban csak a választások után kiálthat. Demszkynek és társainak, akik felügyelete alatt ilyen és hasonló dolgok megtörténhetnek, el kell tűnniük a történelem süllyesztőjében. De örökre!
Reméljük, hogy ez az ügy is jókora szög lesz az MSZP-SZDSZ „koporsójában”.

kacsavadász | 2009. július 23. | 15:00:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

andras1 | 2009. július 23. | 14:54:54

Most jut eszembe, nem 27-én hallgatja meg a BKV Felügyelő Bizottság Kocsis vezérigazgatót? Hát ezért hozták elő most ezt az ügyet.
A szigorúan vizsgálódó Felügyelő Bizottság elnöke Székely Gábor egyébként. Igazi "szerencsjátékos" pofa...

tengerimalac | 2009. július 23. | 14:52:56

Nos most ezen nem kell felháborodni! Ha a munkaszerződésében a munkáltatója ezeket a feltételeket elfogadta, akkor perkáljon, mert ugye ha bírósági ügy lesz akkor nem kétséges, hogy ki is nyeri! DE!!!!!!!! Azt a fickót viszont, aki ezt a szerződést aláírásával ellenjegyezte, azt az ügyvédet, aki ezt a szerződést a BKV érdekeit figyelembe véve áttanulmányozta és nem emelt kifogást, azt aztán alaposan fingassák meg! Sőt! A BKV-t felügyelő közlekedési bizottság tagjait is egyenként vagdossák jól szájba, és hajtsanak be rajtuk némi pénzt, mert nemigen végezték és végzik munkájukat! És ezek után ne merészeljen egyetlen sztrájkot sem kezdeményezni a szakszervezet, mert ugye talán, ha házon belül nekilátnának rendezni a sorokat, akkor az a lé, amiért megbénítják a várost, gyorsan előkerülne a zsebekből! És elég volt a BKV állami suvickolásából! Egyetlen adóforintot se osszanak le nekik!!!!!

Szkeptikus | 2009. július 23. | 14:49:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

andras1 | 2009. július 23. | 14:49:06

ostoba 90: elolvastam a posztot. Katasztrófa, ami ebben az országban folyik. És mindez törvényes (?)

jantrebish | 2009. július 23. | 14:46:28

Hogyan lehet többet keresni egy beosztott hivatalnoknak a BKV-nál (mert lényegét tekintve ez is csak egy bürokrata, eszem azt a hatalmasra hízlalt szivit!), mint miniszterként a kormányban???
Micsoda nagypofájú egy fehérnép lehet ez a munkahelyén!

andras1 | 2009. július 23. | 14:45:54

Az összes ilyen link ügyet nyilvánosságra kellene hozni. Most valaki tud ezekről, és kis dózisokban adagolja érdekei szerint.

ostoba 90 | 2009. július 23. | 14:44:56

Egy poszt a témáról :
http://vastagbor.blog.hu/2009/07/23/mit_tudhat_szalaine#more1262738

annaberg | 2009. július 23. | 14:43:59

Gaspar | 2009. július 23. | 14:35:16

Most legalább értem, hogy miért kell a párizsi jegyárakat megközelítő áarat fizetnem a BKV jegyekért egy lerobbant, időnként életveszélyes járműparkkal és udvariatlan alkalmazottakkal rendelkező vállalatnak, amit többek között az én adómból tartanak fenn.
-sajnos nem érted. Csak az amatőrök vesznek bkv jegyet az utazáshoz.

Nem értem, hogy lepődhet meg a főpolgármesteri hivatal, hiszen képviselői minden, a főváros tulajdonában vagy részben tulajdonában lévő vállalat igazgatóságában és felügyelőbizottságában ott ülnek.
-igen, de nem ingyen

Elképzelhetetlen, hogy egy ilyen ügyre csak most derüljön fény.
-übernaív vagy. egy kis időnek el kell telnie ahhoz, hogy jelentős összegű legyen a végkielégítés.

És lehet, hogy majd szétosztják az ig és fb tagok között.

Gaspar | 2009. július 23. | 14:35:16

Most legalább értem, hogy miért kell a párizsi jegyárakat megközelítő áarat fizetnem a BKV jegyekért egy lerobbant, időnként életveszélyes járműparkkal és udvariatlan alkalmazottakkal rendelkező vállalatnak, amit többek között az én adómból tartanak fenn.

Nem értem, hogy lepődhet meg a főpolgármesteri hivatal, hiszen képviselői minden, a főváros tulajdonában vagy részben tulajdonában lévő vállalat igazgatóságában és felügyelőbizottságában ott ülnek.
Elképzelhetetlen, hogy egy ilyen ügyre csak most derüljön fény.

tölgyes | 2009. július 23. | 14:27:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

andras1 | 2009. július 23. | 14:23:03

Ilyen becstelen - és sajnos törvényi előírásoknak megfelelő - munkaszerződések ezerszámra vannak a közpénzek környékén (érdemes lenne körüljárni a hűtlen kezelés szemszögéből...?). Ami számomra inkább érdekes, hogy miért pont most és miért pont a BKV-nál kötött szerződés a téma.

annaberg | 2009. július 23. | 14:21:38

senki sem jön el a magámszektorból úgy, hogy ismertve a közállapotokat ne ragaszkodna a végkielégítéshez. a végkielégítés pedig a bérhez igazodik, az pedig annyi, amennyi.

aki pedig nem alkalmas arra, hogy hasonló volumenű céget irányítson a magánszektorban, azt nem kínálják meg az államiban sem.

ennyi.

tölgyes | 2009. július 23. | 14:15:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vanzinlu | 2009. július 23. | 14:06:26

!!§!! Addig, amíg törvényileg nem szabályozzák a végkielégitések "plafonját", addig bármilyen színű kormány van, ugyanilyenek lesznek a végkielégítések, csak a személyek változnak.

Moliere | 2009. július 23. | 13:47:43

Én ennek a feléért is a helyemen maradnék...

!!§!! | 2009. július 23. | 13:46:32

Aki erre azt mondja szabályos akkor Őt is meg kell vizsgálni.Ez nyilvános fosztogatás vagy osztogatás.Ideje volna Tisztességes döntéseket hozni!!Ezek az ügyek hozták létre a jobbikot,a gárdát és ezek erőssítik.

értelmetlenségi | 2009. július 23. | 13:40:49

tölgyes, te olyan vagy, mint Móricka: neki mindenről a kefélés jutott eszébe, neked meg a kormányváltás...

Miből gondolod, hogy ha kormányváltás lesz, akkor megszűnnek a pofátlan végkielégítések, és eljön országunkba az erkölcsi kánaán? Az én (állami) cégem egykori Fidesz-küldött vezérigazgatója, miután kigardírozta minden családtagját és haverját, akkora végkielégítéssel húzott el, hogy teherautó vitte utána. A pofátlanság, a harácsolás pártfüggetlen, kedves tölgyes.

Egyébként a dologban az a visszás, hogy sajna törvényes. A munkaszerződés ugyanis éppolyan szerződés, mint bármi más, amit tetszik-nem tetszik, be kell tartani, mert ellenkező esetben a bíróság szerez neki érvényt. A munkaszerződésben a Munka Törvénykönyvében foglaltaktól csak "felfelé" lehet eltérni, és hogy meddig, azt sehol nem szabályozzák. Az pedig, hogy egy ilyen munkaszerződésben a bérezés, a juttatások a jóizlésbe ütköznek-e, az relatív, és nem (munka)jogi kategória.

Föl lehet és föl is kell háborodni az ilyen kiugróan magas jövedelmen, de ezzel nem megyünk semmire. Az egész magyar mentalitásnak gyökerestől meg kellene változnia ahhoz, hogy ilyen és ehhez hasonló ügyek ne fordulhassanak elő, de erre belátható időn belül semmi remény, függetlenül attól, hogy éppen melyik párt nyúl bele könyékig a húsosfazékba kormányzás címszóval.

caroas | 2009. július 23. | 13:40:09

A BKV ugyan miért hivatkozik személyiségi jogra, amikor egy gyakorlatilag közpénzből fizetett vezető munkabére a kérdés? Már mégsem a bugyija színéről van szó...

tölgyes | 2009. július 23. | 13:25:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szevatron | 2009. július 23. | 12:48:53

Tessék mondani, lehetnék BKV-igazgató egy kis időre? Zsíros állás, pedig állandóan a béka feneke alatt van a cég... És vajon amikor az alkalmazott hagyja ott a céget közös megegyezessel, kap prémiumot? Amit a cégvezetők bérébe már automatikusan beépítenek, aztán hogy eredményesen végzi e a munkáját, az nem számít. hát ilyen egy politika munkakör...

Timót | 2009. július 23. | 12:40:29

Ezek az emberek igenis megérdemlik a nagy pénzeket, hiszen lenyomták a pesti polgár torkán az összes áremelést. Kapjanak már valamit belőle...

mizar | 2009. július 23. | 12:23:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Kocsis István BKV-vezér ...
Kocsis István BKV-vezér - Mi van még a mappájában?
Népszabadság - Kovács Bence

A BKV-nál 2003 óta humánpolitikai igazgatóként dolgozó Szalainé Szilágyi Eleonóra munkaviszonyát tavaly márciusban bontották fel, információink szerint összesen 96 millió forint végkielégítést kapott, amelyből tízmilliós nagyságrendű volt a titoktartási pénz, mintegy húszmilliót pedig elmaradt prémiumként kapott meg.

A munkaviszony megszüntetése után a felmondási időre havi négymillió forintért foglalkoztatta a volt igazgatót a BKV, a felmondási időt pedig Balogh Zsolt jelenlegi vezérigazgató-helyettes még megbízott vezérigazgatóként tavaly meghosszabbította 2009 végéig.

A BKV Deloitte által készített tavalyi könyvvizsgálói jelentéséből derült fény az esetre - ennek nyomán a Magyar Nemzet adott hírt az ügyről mai számában -, a dokumentumból ugyanis kitűnt, hogy végkielégítésben részesült olyan munkavállaló, aki továbbra is aktív állományban van.

HIRDETÉS

A BKV honlapján lévő ismertető szerint a humánpolitikai igazgató "az oktatási és szociális kérdéseken túl foglalkoztatással, bérgazdálkodással, a kollektív szerződés kérdésköreivel foglalkozik, valamint az érdekképviseleti kapcsolatok keretében felmerülő feladatokat végzi el, a kölcsönös konszenzuskeresés jegyében".

Az ügy erkölcsi és törvényességi aggályokat is felvet - mondta lapunknak Vitézy Dávid, aki a "vállalhatatlan történet" miatt a cég hétfői felügyelőbizottsági ülésén rendkívüli vizsgálatot fog kezdeményezni.

A városházán megdöbbentek és vizsgáltatnák az ügyet

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes felkérte Székely Gábort, a BKV Zrt. felügyelőbizottsága elnökét, hogy haladéktalanul vizsgálják ki, tényszerűek-e a meghosszabbított munkaviszonyáról és a havi javadalmazásáról állítottak. Arra is egyértelmű választ vár a főpolgármester-helyettes, hogy az említett eljárás jogszerű-e

Lakos Imre (SZDSZ) közösségi közlekedési tanácsnok szerint - akit lapunk külföldön ért utol - "ha ez valóban így van, akkor egyszerűen felháborító és tűrhetetlen. Lakos hozzátette, ki kell vizsgálni a végkielégítés ügyét, és ha szükséges, azt kövesse azonnali felelősségrevonás. "Ilyen nincs, hogy valaki ekkora végkielégítést kap, aztán pedig még milliókért fizeti egy tönkremenő cég" - jegyezte meg.

A BKV szerint nem bruttó 4 millió forintot, hanem bruttó 1,2 milliót keres Szalainé Szilágyi Eleonóra, a cég személyzeti vezetője, igaz - teljesítmény szerint - még 120 százalékos prémiumra is jogosult; a társaság a vezető személyiségi jogaira hivatkozva az MTI érdeklődésére nem kívánta megerősíteni a Magyar Nemzetben megjelenteket.

Kirúgták, de szükség van rá, ezért kap még fizetést

Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy Szalainé Szilágyi Eleonóra azért maradhatott még másfél évig a cégnél - annak ellenére, hogy végkielégítését megkapta -, mert Balogh Zsolt, az előző - megbízott - vezérigazgató erre szabályos megállapodást kötött vele. Ebben az szerepel, hogy semmilyen más járandóságra nem jogosult a vezető, de elvileg a szolgálati autóját megtarthatja, miután a munkaviszonya ez év december végén lejár. A munkaviszonyt azért hosszabbították meg a végkielégítés után, mert Balogh Zsolt úgy látta, hogy a személyügyi vezető munkájára még szükség van - mondta Székelyné Pásztor Erzsébet.

Kocsis István vezérigazgató nem tartja elfogadhatónak a végkielégítés utáni továbbfoglalkoztatás ügyét, ezért vizsgálatot indított az ügy tisztázására, és pályázatot írt ki a humánpolitikai poszt betöltésére - tudatta csütörtök délután közleményben a közlekedési vállalat.

Nem ez az első botrányos végkielégítés

A BKV történetében nem ez az első eset, hogy a vezetőség milliós végkielégítése vagy prémiuma borzolja a ekdélyeket. Aba Botond, akitől csak nagy nehezen tudott megszabadulni a fővárost irányító MSZP-SZDSZ-koalíció, távozó vezérigazgatóként 9 millió forintos járandóságot kapott, a közös megegyezés részeként. (A főváros ígérte, hogy kivizsgáltatja a végkielégítés ügyét, de ebből semmi sem lett.) Gulyás László korábbi metróbiztost indoklás nélkül váltották le, 10 millió körüli végkielégítéssel. Menyhért László közlekedési vezérigazgató-helyettest 2007 áprilisban mentették fel, 35 milliós végkielégítéssel.

Az Aba Botondot váltó Antal Attila vezérigazgatói fizetését úgy alakították át, hogy az új vezér havi bérét megduplázták, másfél millió forintra emelték, kiegészítve az éves bér 150 százalékát kitevő prémiummal. A BKV-tól alig egy év után távozott Antal Attila 60-100 millió forintos végkielégítést is kaphatott volna, de erről lemondott. Utódja, Kocsis István hasonló konstrukcióban kapja javadalmazását, 2013 augusztusig szóló szerződése alapján, ha a vezérigazgató - akinek jelenlegi inog a széke - idő előtt távozna, információink szerint egyévi fizetésének megfelelő végkielégítést kaphatna.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    51 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS