Bérelt buszokkal fiatalítanának a BKV-nál
A közgyűlés jövő szerdai ülésére beterjesztett javaslat szerint a BKV adósságállománya nem növelhető, beruházási forrás pedig nem áll rendelkezésre, ezért ez az egyetlen módja a járműpark fiatalításának. A konstrukció emellett kalkulálhatóan jelenik meg a BKV indokolt költségei között, átalakításokkal megtartható a foglalkoztatottság és hosszú távon biztonságos üzemelést tesz lehetővé.
Jelezték, hogy a BKV igazgatósága 2013 októberében tárgyalt egy szóló és csuklós buszok bérléséről szóló javaslatot, ezt végül 20 (plusz 36 opció) szóló, valamint 30 (plusz 55 opció) csuklós buszra írhatják ki nyolc plusz két év időtartamra. Emellett 10 (plusz 40 opció) elektromos üzemű szóló járműre is kiírhatják a beszerzést szintén nyolc évre, további két év opcióval.
Az előterjesztésben jelezték: bár az új autóbusz-üzemeltetési modell és a 2014-es beszerzések miatt csökken a selejtezendő buszok száma, a korszerűtlen 200-as és 400-as Ikarusok cseréje ezek mellett is szükséges.
A 2013-as és 2014-es beszerzésekkel a járműállomány életkora a mostani 19-ről 11,8 évre csökken. Ebben az évben tavasszal 15 Volvo 7700-as buszt helyez forgalomba a BKV, ezek korábban Debrecenben közlekedtek, forgalomba adják továbbá a CNG (sűrített földgáz) hajtású 37 Van Hool A330-ast és három Solaris Urbino midibuszt is.
Az előterjesztésről várhatóan jövő szerdai ülésén dönt a Fővárosi Közgyűlés.