Beesnek az autók a frissen felújított főutak árkába
A Délmagyar már az év eleje óta cikkezik arról, hogy veszélyesen mélyek és közeliek az árkok a felújított 55-ös és 47-es főutak mellett. Augusztus 14-én Szegedtől hat kilométerre bele is esett az első gépkocsi az 55-ös út árkába. Azóta több hasonló baleset történt.
A Szegedet Bajával összekötő 55-ös és a Szeged Debrecen közti 47-es főút már rendkívül rossz állapotban volt. Ráadásul nagyon forgalmas mindkettő, hiszen nincs észak-dél irányú autópálya, a déli határ mentén pedig nagy forgalom van, gyorsforgalmi út nincs.
Sokan azt hitték az irdatlan földmunkát látva, hogy 2x2 sávos lesz a felújított bajai út, ugyanúgy, ahogyan Szeged és Hódmezővásárhely között már korábban az volt a 47-es. Kiderült azonban, hogy az út csak 30 centiméterrel lesz szélesebb, a korábbiakhoz képest irdatlan mély árkokat vájnak az út közvetlen közelébe. Ráadásul rengeteg betonbejáró épül hatalmas költséggel – minden nadrágszíjparcellára betonúton lehet lefordulni.
Volt, aki arra gyanakodott, hogy az építők esetleg így próbálnak minél több pénzt kiszedni a projektből. A NIF Zrt. illetékesei azonban megmagyarázták, hogy a csapadékvíz biztonságos elvezetéséhez ezt így kell csinálni.
A beol.hu a NIF Zrt. válaszait idézi, ugyanakkor arra is kitér, hogy Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter nemrégiben a 47-es út avatásán kijelentette: felülvizsgáltatja mérnökökkel az út melletti árkokat. Lázár azt is jelezte, hogy a most felújított, és csak 30 centivel megnövelt szélességű út a belátható jövőben kétszer kétsávos lesz egy újabb nagy beruházás során.
A NIF Zrt. szakemberei a lakossági aggályokra azt felelték: nem az árok, hanem a figyelmetlen vezetés miatt következhet be baleset. A Délmagyar.hu újságírói a nyáron arról is írtak, hogy hetek alatt benőtte a gaz és a parlagfű a mély árkokat, mert nem tartják tisztán azokat. Úgy pedig az sem látszik, hogy esetleg másfél méteres mélység rejtőzik a gaztenger fenekén.