Halad a Margit híd újjáépítése, a csúszáson vitatkoznak - videóval!
Beemelték csütörtökön a Margit híd első új acélelemét, a két méter széles, 13 méter hosszú, 4-7 tonnás elemeket Európa legnagyobb hídépítő bakdaruival végzik - hangzott el a helyszínen tartott sajtótájékoztatón. A hatalmas acéllemezek felszínén alakítják ki a gépjárművek új pályáját és a villamossíneket. Amíg a híd másik, déli felének felújítása zajlik, az északi oldalra kerül át az ideiglenes villamospálya.
A vasbeton pályalemezek bontása és kiemelése az acélelemek behelyezésével párhuzamosan történik, mintegy 300 darab, egyenként négytonnás, két méter széles elemet emelnek le a szerkezetről, a bontás a Margitszigetnél kezdődik, és egyszerre halad Pest és Buda felé.
A kivitelező és a főváros között továbbra is tartanak az egyeztetések, előbbi ugyanis tavaly novemberben azt közölte, hogy négy hónapos csúszásban van a beruházás, a hidat jövő augusztus helyett csak 2010 karácsonya előtt adnák vissza a forgalomnak, a teljes befejezés pedig 2011 tavaszáról nyárra csúszna. A fővárosi önkormányzat röviddel ezután közleményben jelezte: nem tartja elfogadhatónak a kivitelező indokait, és nem hajlandó az eredeti szerződés és határidők módosítására.