Balesetveszélyes BKK-ötlet
A járművezetők többször is panaszkodtak az életveszélyes megoldás miatt, de az ötletgazda, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nem tágít, a BKV vezetése pedig mossa kezeit: ők csupán végrehajtanak.
A járművezetők nem értik, ki hozhatott ilyen dilettáns és ostoba döntést. De bárki volt is, biztosan nem vezet, nemhogy buszt, de még autót sem – szögezi le Nemes Gábor, a BKV-nál működő egyik legnagyobb érdekvédelmi tömörülés, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke.
Persze a közlekedést érintő jó döntéseknek nem feltétele a jogosítvány és a járművezetői gyakorlat, a szakmai egyeztetés viszont igen – teszi hozzá Nemes. Márpedig ezt az újítást is, mint annyi mindent a BKV-nál előzetes tájékozódás és tájékoztatás nélkül vezették be. A zöld színű feliratok napsütésben zavaróan tükröződnek, vakítják a mögötte ülő sofőrt, rosszabb fényviszonyoknál viszont egyszerűen holt térré alakítják a busz előtti sávot, az egyik legveszélyesebb zónát.
Mindennap egyre több, végül több száz járműre kerülnek fel a matricák, s úgy tűnik, az illetékesek közül senkit nem érdekel, hogy rossz helyen vannak – mondja keserűen az elnök. Az EKSZ többször is kérte a cégvezetést, hogy ragasztassa máshová a feliratokat, de hiába. Hamarosan több száz sofőr fog csökkentett látótérrel vezetni, s több ezer utas kerülhet veszélybe. Van olyan buszvezető, aki nem hajlandó így dolgozni, önkényesen átragasztotta a feliratot, de félő, ezért előbb-utóbb büntet a BKK.
Nemes szerint a matricázással tovább romlottak sofőrök munkakörülményei, akiket az első ajtós felszállási rend mellett bérletellenőrzésre és jegyeladásra is kényszerít a BKK.