Baj esetén az autó maga hívja a mentőket
A járműben elhelyezett eCall rendszer az utasok által kezdeményezett, vagy a beépített érzékelők aktiválásával automatikusan történő vészhívást tesz lehetővé - adta hírül a Vezess.hu. A fedélzeti egység közvetlen hangösszeköttetést létesít az ügyfélszolgálati központtal. Ezzel egy időben elküldi az esettel kapcsolatos, minimálisan előírt adatokat (mint például időpont, helyszín, gépjármű azonosítója stb.) a hívást fogadó üzemeltető számára.
Az Európai Bizottság megbízásából, magyar szakértők közreműködésével készült átfogó hatástanulmány szerint az eCall hazai bevezetésével a közlekedési balesetekben elhunytak száma mintegy 2-2,5 százalékkal csökkenthető, tehát évente mintegy 20-25 áldozat menthető meg Magyarországon. A mentési idő a rendszernek köszönhetően 10-15 perccel rövidülhet.
Néhány gyártó már jelenleg is beszereli autójába a rendszert, de az EU azt szeretné elérni, ha 2015-től minden az Unióban forgalomba helyezett új autóban széria lenne.