Az Etelén épülhet fel az utolsó bevásárlóközpont
Magyarország legnagyobb intermodális csomópontjában, az Etele téren valósulhat meg az a 40 ezer négyzetméteres kereskedelmi és szórakoztató központ, amelyik vélhetően az utolsó ilyen jellegű beruházás lesz a fővárosban. Legalábbis jó pár évig biztosan nem kell több új versenytárssal számolniuk a meglévőknek, ismerve a prognózisokat.
Budapesten a plázák története majdnem másfél évtizede, a Pólus Centerrel, és a Duna Plázával kezdődött, a piac számtalan központavató után mostanra meglehetősen telítetté vált. A legfiatalabb szereplőnek, az Allee számít. A Futureal - mint azt Tatár Tibor, a társaság vezérigazgatója kifejtette – városfejlesztői tapasztalatait akarja kamatoztatni a 250 millió euró értékű újbudai fejlesztésben, amely az épülő 4-es metró leendő végállomásának forgalmára épít, és várhatóan 2013-ra készül el.
A Futureal Budapesten jelenleg a Corvin sétányban érdekelt, ahol egy különleges kereskedelmi koncepciót valósít meg, a fedett sétálóutca, és a nyitott sétány ötvözetének formájában. A Corvin Atrium bevásárlóközpont köré szerveződő sétány első szakasza november végén elkészült, a bérlőkkel viszont még csak ezt követően kezdenek tárgyalásokat, az igényfelmérések tapasztalataira építve.
A cégcsoport romániai fejlesztéseiről is ismert, a nagybányai Gold Plaza területének 70 százalékára éppen most írtak alá tízéves szerződést az amúgy rendkívül megfontoltan terjeszkedő Cora kereskedelmi lánccal. A gazdasági válság hatása a szomszédos országban is markánsan megmutatkozott: a kiskereskedelmi hullámvasút akkor ért a mélypontjára, amikor több neves márka elhalasztotta romániai megjelenését.
A helyzet nálunk is hasonló, a kereskedelmi ingatlanpiacon a 2009-re beharangozott átadásoknak csak a 20 százaléka valósult meg. Az előrejelzések szerint a jövő ősszel nyitó nagybányai bevásárlóközpont már jókor lép piacra, a további bérlőkre a Cora megjelenése is minden bizonnyal biztatóan hat majd. Tatár Tibor szerint a nagy nemzetközi kereskedelmi láncok tervezett terjeszkedésének iránya a következő két-három hónapban dől el, a lehetséges célországok sorrendjébe a karácsonyi időszak forgalmi adatai is jelentősen beleszólnak majd.