Az angyalföldi utak egynegyede megújult

Sikerrel zárta hároméves útfelújítási programját Angyalföld, a négyszázmillió forintos beruházásnak köszönhetően a saját tulajdonú és kezelésű utak csaknem egynegyede átépült.

A képviselő-testület legutóbbi ülésén foglalkozott a XIII. kerület 2007-2010. közötti út- és járdaépítési programjával. Mivel az önkormányzat tulajdonú és kezelésű utak csaknem 25 százaléka átépült az említett időszakban, a testület úgy döntött, hogy 2011. első felében felülvizsgálja a hosszú távú forgalomtechnikai feladatok időarányos teljesítését, és meghatározza az elkövetkező négy év teendőit.

Az elmúlt három év út- és járdafejlesztési feladatainak meghatározása az állapotvizsgálat után, rangsorolás szerint történt. A felújításra tervezett saját keret pályázati pénzekkel bővült, melynek összege több mint 400 millió forint volt.

A közlekedésbiztonság javítását szolgálta a 30 kilométer-órás, sebességcsillapított útszakaszok kialakítása az Újpesti felsőrakparton, a Fiastyúk utcában, a Gyöngyösi úton, a Reitter Ferenc utcában, a Béke és a Tatai úton, valamint forgalomlassító küszöböket is létesítettek.

A kerület saját beruházásában, 100 millió forintért sétálóutca lett a Hollán Ernő utca egy része, és 72 millióért a Ditrói Mór utca egy része). A településfejlesztési megállapodások alapján évente csaknem tízezer négyzetméternyi járdafelület épült meg, jelenleg a gyalogos útvonalak kétharmada akadálymentesített. Az utóbbi három évben mintegy 8,5 millió forintnyi saját beruházásban 300 négyzetméternyi burkolatjel-felfestést végeztek el.

A képviselő-testület megállapította, hogy a kerületi útburkolatok jó minőségűek. Azonnali felújítást jellemzően a fővárosi tulajdonú vagy kezelésű útszakaszok igényelnek. Az önkormányzat az aszfaltburkolatú járdáit folyamatosan átépíti és környezetbarát, bontás esetén sérülésmentesen visszarakható, térkő-burkolattal látja el.

A kerület kerékpárforgalmi hálózata (20,6km) fővárosi viszonylatban kiemelkedő (11,5 százalék). Az átadott 3,7 kilométer hosszú, észak-pesti kerékpárút nyomvonala kapcsolódott a nemzetközi EURO-VELO kerékpárhálózathoz. Emellett előtérbe került a kerékpáros közlekedés infrastruktúrájának további fejlesztése. Az elmúlt években a közintézmények, irodaházak bejáratai előtt 14 helyszínen létesítettek biciklitárlókat, és -támaszokat, felhasználva a kerékpáros szervezetek tapasztalatait és javaslatait.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.