Az Uber után a telekocsikra szállnak rá?
Marosi Attila naponta kétszer fordul Szeged és Budapest között. A délmagyar.hu-nak azt nyilatkozta, a nővére Pesten él, őhozzá kell sokat járnia. A haverjai szóltak, hogy hirdesse meg útjait a telekocsi-szolgáltatásban, akkor nem megy rá inge-gatyája az üzemanyag-költségre.
Szeged és Budapest között naponta több mint száz telekocsi jár. Közben a vonatok egyre néptelenebbek, noha óránként közlekednek. Igaz, a menetidejük olykor hosszabb, mint száz évvel ezelőtt.
Ez a szolgáltatás úgy indult 2007-ben, hogy egyes autósok alkalmanként, nem profitszerzés, csak a költségek csökkentése céljából kerestek útitársakat. Vannak, akik még ma is így szolgáltatnak, ám az utasok, akik rendszeresen igénybe veszik a telekocsit, arról is tudnak, hogy mind többen üzletszerűen, sofőrökkel, több kocsival működnek. Őnekik a megszerzett jövedelem után adót kellene fizetniük, ám az utasok nem fogják lebuktatni őket, mert őket a költségvetési bevételnél jobban érdekli, hogy gyorsan és olcsón utazzanak.
Ezért tartanak most a telekocsi-sofőrök attól, hogy az adóhivatal tisztségviselői "próbavásárlásokat" tartanak, és bírságolnak. A megbüntetett férfi, aki naponta kétszer jár Budapest és Szeged között, fogadkozik, hogy sohasem fogja befizetni a bírságot. Miért kérnek tőlem blokkot, amikor a fővárosban élő nővéremet megyek meglátogatni? - kérdi.